Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti M sáhne po čtyřválcových motorech Mercedesu, představí se v Ženevě
18.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Aliance Renault-Nissan chce ve spolupráci s německým koncernem Daimler nabídnout úspornější verze modelů své luxusní divize Infiniti.
Kooperace francouzsko-japonského konglomerátu s německou třícípou hvězdou se zřejmě vyvine do mnohem rozsáhlejší podoby, než se kdy předpokládalo. Nissan s Renaultem momentálně spolupracují s Mercedesem na budoucích Smartech, Twingu, elektromobilech nebo také kompaktním hatchbacku Infiniti postaveném na platformě příští třídy A, který by konkuroval Lexusu CT, BMW řady 1 a Audi A3. Za zavřenými dveřmi se toho asi děje mnohem více, jak momentálně vychází najevo. Infiniti M se například už na ženevském autosalonu objeví se čtyřválcovými jednotkami od Mercedesu.
Automobilky tím sledují jednak snížení průměrných emisí na značku ve snaze snížit dopady pokut za nadlimitní spotřebu paliva resp. hodnoty oxidu uhličitého platných od nového roku, ale zároveň vidí příležitost rozšířit paletu agregátů, které by více zaujaly evropskou klientelu. Proto byly z portfolia Mercedesu vybrány dva čtyřválce. Aby si s relativně velkou a těžkou typovou řadou M poradily, v obou případech dostanou turbodmychadlo a aby reflektovaly na poptávku i podle způsobu spalování paliva, bude to diesel a benzín. Zážehový motor má objem 1,8 litru, výkon 204 koní při 5 500 ot./min., nejvyšší točivý moment 310 newtonmetrů od 2 000 do 4 300 ot./min. a podobně velký a těžký Mercedes E 250 BlueEfficiency dokáže roztáhnout na stovku za 7,7 s a zvládne 240 km/h.
Druhým čtyřválcem je 2,1litrový diesel se vstřikováním common-rail o výkonu 170 koní od 3 000 do 4 200 ot./min. a točivém momentu 400 newtonmetrů v rozpětí 1 400 až 2 800 ot./min., který se v Mercedesech objevuje pod obchodním jménem 220 CDI BlueEfficiency. V kombinaci se šestistupňovým manuálem akceleruje třída E na stovku za 8,7 sekundy a dosáhne 228 km/h. Se sedmistupňovým automatem se zrychlení zkrátí na 8,4 vteřiny, maximálka je o kilometr za hodinu nižší. Samozřejmě to nejsou čísla identická s budoucím Infiniti M, ale neměly by být zase daleko. Japonský stroj by se měl díky čtyřválcům dostat na papírových 4,9 až 7,0 litru paliva v závislosti na motoru. Tím by přesně navázal na v současnosti prodávané verze M35h hybrid, M30d diesel a zážehovou M37, jejichž spotřeba se podle údajů automobilky pohybuje od 7,0 do 10,2 litru na sto.
Pokud se ptáte, proč se tyto agregáty neobjeví rovněž v menším Infiniti G, tak přemýšlíme podobně. Kolem toho ale koluje zoufale málo informací. Objevují se například spekulace, že Japonci mají téměř dokončeného nástupce, a protože byl jeho vývoj zahájen dávno před podepsáním smlouvy o spolupráci, s motory Mercedes není kompatibilní. Se stuttgartskými jednotkami se prý ale od začátku počítá od produkční verze konceptu Etherea, což by měl být crossover stojící na pomezí budoucího hatchbacku nižší střední třídy (zmiňován výše) a právě novým géčkem.
Spotřeba hybridní M35h je podle Infiniti 7,0 litru, diesel 2,1 ve třídě E žere podle Mercedesu jen 4,9 l/100 km
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva