Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti chystá skromnější hybridní pohon s čtyřválcem, má nabídnout více než motor 3,5 V6
18.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská polovina koncernu Renault-Nissan postavila a momentálně dolaďuje nové hybridní ústrojí s přeplňovaným čtyřválcem pro crossover JX.
Sedmisedadlový crossover Infiniti JX s pohonem předních nebo všech kol se v Evropě oficiálně neprodává. Důvody můžou být různé, Nissan si však patrně uvědomuje, že by to bez dieselové pohonné jednotky neměl proti silné německé konkurenci zrovna snadné. Vůz je dnes k mání výlučně s jedním motorem a jediným typem převodovky - pod kapotou pracuje atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 269 koní, které zpracovává převodovka CVT s plynulou změnou převodového poměru.
Informace o možném nasazení některého z koncernových dieselů, případně vznětových agregátů partnerského Mercedesu, nemáme, automobilka však pracuje na novém hybridním ústrojí. Nissan neprozradil, zdali se jedná náhradu V6 anebo jeho doplněk, každopádně nová verze půjde cestou downsizingu. Mezi přední kola se dostane 2,5litrový čtyřválec přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem, který bude pomocí dvou samostatně operujících spojen spřažen s elektromotorem a CVT.
Nissan technické parametry neupřesnil, oznámil pouze, že sadu lithium-iontových akumulátorů bude možné dobíjet nejen rekuperací brzdné energie, ale také ze zásuvky a tudíž se jedná o plug-in hybrid. Systém by měl fungovat podobně jako v Infiniti M35h, bude ale jeho jakousi skromnější obdobou (M35h je hodně rychlé auto), pochopitelně upravený pro pohon přední nápravy. Rovněž není jasné, jestli nová technika zůstane výsadou typové řady JX, má se ale za to, že logičtější a levnější bude nasazení i v dalších modelech. V těch nejmenších však téměř zcela jistě ne, pro ně Nissan vyvinul atmosférický dvoulitr s elektromotorem.
Kolegové z amerického Autoweeku měli nedávno možnost svézt s Infiniti JX plug-in hybrid na japonském okruhu Oppama. Jejich postřehy jsou velmi stručné, připouští ale, že vůz má spoustu síly už díky přeplňovanému čtyřválci a ve spojení s elektromotorem prý byla jízda dokonce zábavná. Na kolik zatáček, nebo maximálně kol, to už neupřesňují.
















Atmosférická V6 o výkonu necelých 270 koní není na dvoutunové SUV žádné terno, podle Nissanu bude přeplňovaný čtyřválec s elektromotorem lepší
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 7 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 9 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 10 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle