Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů

Jestliže vás zaujala technická řešení trojlístku LaFerrari-P1-918, ale auta vyráběná po stovkách kusů vám přijdou příliš všední, nabízíme vám spásu z Číny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů

6.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jestliže vás zaujala technická řešení trojlístku LaFerrari-P1-918, ale auta vyráběná po stovkách kusů vám přijdou příliš všední, nabízíme vám spásu z Číny.

Nebo abychom firmě Icona nekřivdili, je to taková spása z trojúhelníku tvořeného Itálií, Francií a právě Čínou. Icona sice formálně i fakticky sídlí za velkou zdí, ale s bezpáteřními xeroxéry z automobilek jako Yema Auto nemá mnoho společného. To ostatně nejlépe dosvědčuje činy - její koncept Vulcano sice nepředstavuje úplně originální nápad, neboť vychází ze stejných ideových základů jako Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder, za plagiát ji ale označit nelze.

Vůz jsme sice, i po pozdějším uvedení dalších fotek a videí, označili za čínské LaFerrari, kopie to ale zkrátka není. A to nejen vzhledově, ale ani technicky - vždy se sice jedná o vůz spoléhající při svém pohonu na kombinaci spalovacího a elektrického motoru, ani v jedné z uvažovaných a v předchozím článku přesněji popsaných variant pro běžný provoz i závodní okruhy nekopíruje nabídku vzpínajícího se koníka.

I proto ostatně mohl někoho zaujmout, a tak se hned krátce po premiéře v Číně hovořilo o tom, že by se vůz mohl dostat i do prodeje, třebaže původně byl míněn jen jako ukázka designových a technických dovedností Icony. Po ohlášení evropské premiéry vozu na britském Salon Privé se tak nějak očekávalo, že vůz na tomto místě už bude hledat potenciální kupce a skutečně se tak stalo - teď už je jisté, že produkční Vulcano vznikne.

Tiskové prohlášení firmy je relativně stručné, v tom hlavním je ale jednoznačné: „Počítáme s tím, že první produkční auto budeme mít hotové do jednoho roku. Pracujeme nyní s prvním zákazníkem na tom, abychom vůz přizpůsobili jeho požadavkům a věříme, že během té doby se dočkáme zájmu od dalších klientů,” zní slova Samuala Chuffarta, jednoho ze zakladatelů firmy. Podle dostupných informací tak Icona nepočítá s tím, že by stvořila nějakou limitovanou edici modelu Vulcano, ale prostě udělá právě tolik aut, o která někdo bude stát. Jestli to bude jen jedno, nebo třeba patnáct, rozhodne poptávka.

Firma se přitom brání přímému srovnání s některými ze zmíněných konkurentů, pode ní jde o masové výrobce, s nimiž nechce soutěžit v žádném ohledu. Pokud ale chce pár „sopek” prodat, srovnání se asi neubrání - za její vůz totiž zákazníci budou muset asi 2,5 milionu liber, podle aktuálního kursu tedy cca 76 milionů Kč...


Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 1 - Icona Vulcano oficialni dalsi 01Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 2 - Icona Vulcano oficialni dalsi 02Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 3 - Icona Vulcano oficialni dalsi 03Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 4 - Icona Vulcano oficialni dalsi 04Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 5 - Icona Vulcano oficialni dalsi 05Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 6 - Icona Vulcano oficialni dalsi 06Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 7 - Icona Vulcano oficialni dalsi 07Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 8 - Icona Vulcano oficialni dalsi 08Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 9 - Icona Vulcano oficialni dalsi 09Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 10 - Icona Vulcano oficialni dalsi 10Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 11 - Icona Vulcano oficialni dalsi 11Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 12 - Icona Vulcano oficialni dalsi 12Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 13 - Icona Vulcano oficialni dalsi 13Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 14 - Icona Vulcano oficialni dalsi 14Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 15 - Icona Vulcano oficialni dalsi 15Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů - 16 - Icona Vulcano oficialni dalsi 16
Vulcano od Icony definitivně pozná kouzlo kontaktu s běžným provozem. Jestli se ale prodají alespoň jednotky exemplářů, je zatím ve hvězdách

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše