Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Icona Vulcano: čínské LaFerrari bude k mání, připravte si 78 milionů Kč
6.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přesněji bychom měli říci italsko-čínské a vlastně je to docela podstatné. Vůz totiž bude možné koupit a jeho cena bude více italská než čínská.
Slova Icona a Vulcano už by pro vás neměla být neznámými. Takto pojmenovaný vůz jsme po vám několika upoutávkách představili koncem dubna a později vám jej ukázali i na nových fotkách a videu. Ačkoli šlo pouze o koncept nejednalo se o studii v tradičním smyslu slova. Dílo motorového génia Claudia Lombardiho a designéra Samuela Chuffarta, kteří se dnes ve své čínské firmě zabývají práci pro rozličné automobilky, chtěli tímto strojem předvést své dovednosti a udělat si ještě o něco lepší jméno.
Na jednu stranu tedy z podstaty nemohlo jít o předobraz sériového modelu, neboť Icona celá auta prostě běžně nevyrábí, zároveň se ale nemohlo jednat o nějaký designový polotovar, neboť pouhou líbivou skořápkou by si oba pánové (hlavně ten první z nich...) asi mnoho pozornosti nezískali. A tak stvořili v podstatě funkční auto, akorát bez prvoplánových produkčních ambicí. I to dává smysl.
Chuffart s Lombardim ale od začátku říkali, že pokud o vůz bude zájem, klidně jej pro pár zákazníků vyrobí v italském Cecompu, které část Icony jakožt firmy vlastní. Nebylo tehdy jasné, kolik by takových aut mohlo být a není to jasné ani nyní, cenu ale už víme. A soudě podle ní půjde zřejmě o maximálně jednotky lidí. Finální provedení Vulcana se totiž má představit 4. září na Salon Privé v Londýně s jasným cílem - prodat se za cifru 3 miliony Eur, tedy 78 milionů korun.
I vzhledem k technice vozu, kterou jsme párkrát přirovnali k Ferrari LaFerrari, je to hodně ambiciózní částka, někdo toužící po mimořádné exkluzivitě ji ale zřejmě je ochoten zaplatit. Připomeňme, že vůz v provedení H-Turismo sází na dvanáctiválcový, atmosféricky plněný motor, jehož výkon ve výši 790 koní posílá na kola zadní nápravy. S prací mu pomáhá elektrický agregát se 160 koňmi, který se ale v tomto případě více než o špičkový výkon údajně stará o zajištění plynulejší akcelerace při změně převodů šestistupňové sekvenční převodovky. Výsledný výkon každopádně činí až 950 koní, hmotnost 1 595 kg . Vůz má zrychlovat na stovku za 3,0 sekundy, na dvoustovku za 9,2 sekundy a má dosáhnout rychlosti až 348 km/h. Tohle i více o provedení H-Competizione vám ale lépe přiblíží původní představení...
Nečekali jsme, že Icona Vulcano bude levná, 3 miliony Eur jsou ale docela „soda”
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 3 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 4 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 6 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 7 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis