Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo je na spadnutí, automobilka už odhalila jeho motor
20.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Netrpělivě očekávaná silnější varianta Velosteru je zase blíže skutečnosti. Hyundai totiž oficiálně představil motor 1,6 T-GDI, který skončí pod jeho kapotou.
Třídvéřovo přetidvéřový (tedy ve výsledku čtyřdvéřový) Hyundai Veloster se světu poprvé představil již na začátku letošního roku a po evropské premiéře v Ženevě vcelku rychle zamířil do prodeje. Již od jeho lednového entré v nás ale vzhledem k vyzývavému vzhledu vozu přežívá dojem, že by si pod kapotu zasloužil o něco výkonnější motor než atmosféricky plněnou jedna-šestku. A tento dojem do jisté míry potvrdil i náš nedávný test. Ne snad, že by zrovna motor byl slabou stránkou tohoto auta, agresivní pohled Velosteru ale zkrátka slibuje více a už jen časté pohledy kolemjdoucích je radno uspokojit poněkud ostřejší akcelerací, než jakou zvládne stočtyřicetikoňové stádo základní a dosud i jediné motorizace.
Už několik měsíců se tak hovoří o tom, že Veloster dostane silnější motor v podobě přeplňované jedna-šestky s výkonem okolo 200 koní. Původně se spekulovalo o tom, že by se tento motor mohl ve voze objevit na některém z evropských autosalonů, třeba i na tom nedávném ve Frankfurtu, nakonec se tak ale podle všeho stane na „festivalu tuningu” v Las Vegas, tedy na tamní SEMA. Svědčilo o tom už nedávné avízo Velosteru Turbo upraveného firmou ARK, který se představí právě ve městě hazardu a pod kapotou by měl mít nový agregát Hyundai opatřený již lehkou úpravou. Nyní ale víme mnohem více o sériovém provedení - automobilka totiž malé turbo oficiálně představila a zveřejnila i jeho první parametry.
Stalo se tak včera na akci honosně nazvané „11. mezinárodní motorová konference Hyundai-Kia” konané nedaleko sídla koncernu Hyundai-Kia v Koreji. Detailů zatím neznáme mnoho, čtyřválec o objemu 1,6 litru bude přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, dostane i přímé vstřikování paliva do válců, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a nechybí samozřejmě ani mezichladič stlačeného vzduchu. Výchozí mezní výkonové parametry jsou 150 kW (204 koní) posazené do 6 000 ot./min a 265 Nm vrcholících v 1 750 ot./min. Naladění motoru se ale bude mírně lišit v závislosti na trhu, kde bude prodáván a jeho emisních normách. Výrobce ale předem avizoval, že motor nemá problém splnit všechny dnes klíčové normy tohoto typu.
Obchodní označení nového motoru zní 1,6 T-GDI a dozajista se objeví i v dalších modelech Hyundai a Kia, ne jen ve Velosteru. Pod jeho kapotou by ale měl oslavit svou premiéru a ostřejší varianta tohoto modelu by měla být alespoň nějakou chvíli pro nový motor jeho výkladní skříní. Do prodejů se po své podzimní či zimní premiéře dostane v první polovině roku 2012.
Abychom byli úplní, Hyundai v Koreji předvedl ještě jeden motor, dvoulitrový nafťák s označením R-2,0. Dosahuje výkonu až 110 kW (150 koní) pramenícího z točivého momentu nejvýše 382 Nm. Vlastní se stane zřejmě hlavně větším SUV značky, podle našeho testu modelu i40 by ale dost parády mohl udělat i v něm. Možnosti využití této motorové novinky nicméně zatím upřesněny nebyly.
Hyundai Veloster 1,6 GDI v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva