Hyundai Velocity: 400 koní od Cosworthu ve Velosteru Turbo pro SEMA 2012

Atypický hatchback dostane ostrou šestnáctistovku od věhlasné konstrukční kanceláře a k tomu nově naladěný podvozek. To vše naneštěstí jen jako koncept.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai Velocity: 400 koní od Cosworthu ve Velosteru Turbo pro SEMA 2012

16.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hyundai Velocity: 400 koní od Cosworthu ve Velosteru Turbo pro SEMA 2012

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Atypický hatchback dostane ostrou šestnáctistovku od věhlasné konstrukční kanceláře a k tomu nově naladěný podvozek. To vše naneštěstí jen jako koncept.

Dva týdny před zahájením výstavy SEMA v Las Vegas známe už docela slušnou skupinku aut, která hodlá dobýt tamní pódia. Zatím nejvíce příspěvků k asi nejznámější severoamerické tuningové výstavě představilo uskupení Fiat-Chrysler (mezi jinými třeba plážovou pětistovku nebo „zmijím jedemnadopovaný Charger), ale viděli jsme již také něco od Fordu nebo dvojici modelů Hyundai Genesis Coupe. Jeden z nich měla na svědomí firma ARK Performance a o druhý se postaral světoznámý Cosworth, jenž má prsty také v dalším korejském voze stejné značky.

Za Velosterem Turbo nazvaným Velocity tentokrát stojí především stylistické a vývojové oddělení technického centra značky Hyundai v kalifornském Irvine. „Při vývoji modelu Velocity jsme chtěli vyjádřit nejsilnější stránky původního konceptu Velosteru (HND-3 z roku 2007 - poz. red.),“ vysvětluje Chris Chapman, šéf kalifornského designového centra. „Velocity dovolil našim týmům udělat z Velosteru vůz, který je mnohem dál než dovolují limity běžných automobilů.“

To jistě platí také o původní pohonné jednotce, přeplňované šestnáctistovce s přímým vstřikováním T-GDI, která má v Evropě 186 koní a ve Spojených státech o 18 více. Byla svěřena do rukou amerického zastoupení firmy Cosworth a ta z něj dokázala vyždímat 406 koní a nejvyšší točivý moment 475 newtonmetrů. Tato čísla se podařilo dosáhnout rozsáhlými změnami zahrnujícími použití nových pístů, ojnic, turbodmychadla, mezichladiče, úpravě nasávání včetně vysokotlaké větvi, posílení systému vstřikování a samozřejmě přehrání softwaru.

Modifikace motoru jdou ruku v ruce se sníženým podvozkem doplněným o tlumiče Bilstein a brzdy značky Brembo se čtyřpístkovými třmeny a dvoudílnými kotouči na přední nápravě. Ty jsou ukryté pod devatenáctipalcovými ráfky zabalenými do gumových válců Kumho Ecsta SPT o rozměru 275/35 R19. Velocity dnes máme možnost vidět pouze jako nákres, je ale nepochybné, že masivním výkony pohonné jednotky Hyundai podpoří výrazným bodykitem s ohromným křídlem a spoilery.


Hyundai Velocity: 400 koní od Cosworthu ve Velosteru Turbo pro SEMA 2012 - 1 - Hyundai Velocity Veloster koncept
Vyladěný čtyřválec 1,6 T-GDI svým výkonem překoná atmosférickou 3,8 V6 v Genesis Coupe, kterou rovněž upravil Cosworth

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše