Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Ioniq: korejský Prius na nových ilustracích, jeví se lépe než originál
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný liftback dorazí jako hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil. Postaven byl na zcela nové platformě, jež počítá s lithium-iontovými bateriemi.
Korejská automobilka pustila nově do světa další ilustrace chystaného modelu Ioniq. Ten by měl být plně odhalen v lednu 2016, přičemž na vybrané trhy se dostane ve druhé půli roku. Jak jsme naznačili již v minulém článku, půjde o vůbec první vůz na světě, který bude k dostání pouze s alternativním pohonným ústrojím ve třech verzích. A zatímco elektrická a hybridní verze budou k dispozici již od počátku, na variantu PHEV si budeme muset počkat o trochu déle.
Bohužel, informace technického rázu prozatím nejsou k dispozici. Víme tedy pouze tolik, že Ioniq bude postaven na zcela nové platformě, která počítá s implementací lithium-iontových baterií. Více se značka rozepisuje o designu, který logicky počítá s co nejmenším aerodynamickým odporem. I proto se čelní maska pyšní aktivními klapkami, jenž upravují obtékání vzduchu. Ve srovnání s takovou Toyotou Prius má přitom o dost líbivější tvary, alespoň soudě dle doposavad uvolněných obrázků.
Uvnitř máme počítat s ekologickými materiály, nic konkrétního však značka nezveřejnila. Není tak jisté, zda má svým prohlášením na mysli kupříkladu do jezera spadlé a následně opracované kusy dřeva, jež byly použity na interiér Fiskeru Karma, nebo zda plasty byly vyrobeny z recyklovaných lahví. Na objasnění ale, jak jsme již zmínili, nebudeme čekat dlouho. Aktuálně tak jen dodáme, že středový tunel svým rozvržením připomíná modely Porsche.
Zmínit pak můžeme ještě fakta spojená s názvem vozu, který vznikl složením slov „iont“ a „unikátní“. Samotné „Q“ by se pak mělo promítnout do loga liftbacku, jež se poprvé naživo ukáže v březnu na autosalonu v Ženevě.
Chystané Hyundai Ioniq bude nejprve k mání jako elektromobil a hybrid, ve verzi PHEV dorazí později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis