Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 SR: hot hatch a amosférickým dvoulitrem nabídne 178 koní
19.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý hatchback dorazí do výroby příští rok i se sportovním vzhledem. S ohledem na politiku Evropské unie ale s jeho prodejem u nás nepočítáme.
Druhé generaci Hyundai i30 nelze vyčíst skoro nic. Snad s výjimkou toho, že obzvláště na českém trhu postrádáme výkonnější modely. Pro hatchback z Nošovic jsou totiž k dispozici pouze 1,4litrové nebo 1,6litrové benzinové či dieselové pohonné jednotky. Na silnější benzinový čtyřválec 1,8 l o výkonu 150 koní, se kterým se Hyundai i30 prodává ve Spojených státech jako Elantra GT, však čekáme jak na smilování boží.
Blížící se australský autosalon bychom zdánlivě mohli brát jako nositele dobrých zpráv. Korejská automobilka totiž v Sydney představí koncept i30 SR, který pod kapotu dostane dvoulitrový motor z většího modelu i40. Naladěn přitom bude na stejných 178 koní a 214 Nm točivého momentu, poprat se ale bude muset s hmotností nižší o nějakých 150 kg. Zrychlení z klidu na stovku pod 9 sekund by tedy nemuselo být nereálné, stejně jako nejvyšší rychlost okolo 220 km/h či průměrná spotřeba pod 7 litrů benzinu na 100 km.
To zní velmi zajímavě, jenže můžeme skoro vyloučit, že by se podobné auto někdy prodávalo v Evropě. Atmosférický dvoulitr v kompaktním hatchbacku je dnes na Starém kontinentu něco jako čarodějnice v 17. století - na takové motory dnes úředníci v modrých kápích se zlatými hvězdami pořádají hony. Co na tom, že jde v reálu o velmi efektivní koncepci, na papíře funguje jen malé turbo a pokuty za nadlimitní spotřebu neznají slitování.
Mimo silné pohonné jednotky se přinejmenším v Austrálii mohou v případě Hyundai i30 SR těšit také na atraktivnější vzhled. Koncept dostal černou sportovní čelní masku, zadní difuzor, 17palcová litá kola, diodová světla a polokožený interiér, v němž nechybí audio systém či klimatizace. Cena je prozatím otázkou, její výše u protinožců by ale nepříjemnost probuzení ze snění o takovém autě mohla jen umocnit.

Koncept Hyundai i30 SR se pyšní sportovnějším vzhledem a především dvoulitrovým motorem pod kapotou. Příští rok jde do výroby, nás se ale tento fakt asi dotkne jen virtuálně
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před 4 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 7 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva