Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prezentace i30 Turbo musí počkat. Přednost má přeplňovaný Veloster a projekt WRC. Pak má ale dorazit skutečný soupeř nejostřejších hatchbacků.
Do začátku tiskové konference automobilky Hyundai zůstávají necelé dvě hodiny a už jsme vám stihli představit modernizovanou ix35 s palivovým článkem nebo nabroušenou i20 WRC připravenou porvat se v příštím roce s VW Polo WRC, Fordem Fiesta, Mini JCW nebo Citroënem DS3 o titul mistra světa v rallye. Než budou mít Korejci oficiality za sebou, můžeme si také říci, co Hyundai v Paříži mít nebude.
K modelům důležitým spíše z pohledu image než celkových prodejných čísel můžeme směle zařadit také novou třídveřovou variantu i30. Ve městě pod nejznámější ocelovou věží na světě je přítomna a svým decentně pozměněným designem nás už asi nepřekvapí, zarazí ovšem nepřítomnost už delší dobu slibovaného modelu s benzínovým turbomotorem.
Podle nejnovějších informací od britských kolegů z Autocaru bude existence připravovaného vozu - pracovně označovaného jako i30 GT nebo GTi - oznámena počátkem příštího roku na ženevském autosalonu, netušíme ovšem, či firma potvrdí tuto informaci konceptem. Korejský „warm hatch“ se pak prodeji ukáže až v roce 2014.
Je poněkud zvláštní, že by zástavba známě šestnáctistovky z Velosteru Turbo měla trvat tak dlouho, takže pokud mají Britové pravdu, nepochybně půjde o umělé pozdržení. Anebo je tady ještě druhá možnost a to ta, že Hyundai ve skutečnosti vyvíjí vůz s mnohem výkonnějším dvoulitrem, který by se pak mohl postavit nejen Golfu GTI ale i těžším kalibrům jako je Opel Astra OPC, Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Tomu by ostatně odpovídaly i záměry Korejců „být plně konkurenceschopný mezi evropskou špičkou“.
Strategie koncernu je momentálně taková, že přednost má Veloster Turbo, pak i20 WRC a až poté bude následovat i30 GTi.
Příznivcům značky bude muset v Paříži přítomnost třídveřové i30, GTi je pozdrženo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva