Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Genesis Prada: zapomeňte na levná Hyundai
18.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Korejská značka má v našich končinách pověst výrobce dostupných vozů pro racionálně smýšlející zákazníky. Pro model Genesis Prada ale nic takového neplatí.
Hyundai Genesis se i u nás prodává ve verzi kupé, dnes ale bude řeč o provedení sedan, které není dostupné snad nikde v Evropě. Jde o opravdu velký, luxusně pojatý vůz, jenž je dodáván i s osmiválcovými motory a sám o sobě nepředstavuje primárně rozumnou investici. Když se k jeho základnímu pojetí přidá trocha italského koření od módní značky Prada, na světě je spíše symbol rozmařilosti.
Právě tím se zřejmě Hyundai Genesis Prada stane, když je i samotnou automobilkou označován za nejluxusnější vůz, který kdy stvořila. Specifický bude již na pohled, když má být dodáván jen v trojici decentních barev (černá Nero, tmavě modrá Baltico a tmavě hnědá Moro), které oživí chromované doplňky a nový design 19" kol. Specifikem má být též už poněkud okoukaná anténa ve tvaru žraločí ploutve na střeše vozu.
Také interiér bude odlišen od standardu, jakkoli žádné luxusní orgie se zde nekonají. Nejviditelnějším specifikem je použití koženého čalounění Saffiano, obložení palubní desky a dveří ze dřeva oděného do piánového laku a informačně-zábavního systému pro cestující vzadu.
Pod kapotou si najde místo jediný, samozřejmě nejlepší motor 5,0 V8 s výkonem 316 kW (424 koní), jenž bude posílán na kola zadní nápravy přes osmistupňový automat. Ten prý řidiči „dovolí užít si sílu a dynamiku vozu v tom největším možném měřítku”, což zní poněkud nadsazeně.
Jak jsme již zmínili úvodem, Genesis sedan není v Evropě zrovna kovaný, a tak ani jeho verze Prada nebude na místních trzích nabízena. Omezená produkce 1 200 vozů tohoto provedení bude k dispozici primárně v Asii a na blízkém východě a pořídit si jej zřejmě nebudou moci ani Američané.
Hyundai Genesis Prada
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva