Hyundai Genesis Coupé facelift: nový V6 ano, V8 leda pro Ameriku

Hyundai Genesis Coupé mame zafixován jako novinku, která se začala prodávat až letos, ve skutečnosti jde ale o vůz v polovině modelového cyklu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai Genesis Coupé facelift: nový V6 ano, V8 leda pro Ameriku

21.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hyundai Genesis Coupé facelift: nový V6 ano, V8 leda pro Ameriku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hyundai Genesis Coupé mame zafixován jako novinku, která se začala prodávat až letos, ve skutečnosti jde ale o vůz v polovině modelového cyklu.

Ačkoli jsme vám teprve tento týden nabídli podrobný test Hyundai Genesis Coupé, tento model není až tak nový. Svou kariéru odstartoval již v roce 2008 ve Spojených státech a je proto pochopitelné, že se po testovacích okruzích prohánějí maskované prototypy facelitované verze. Co můžeme očekávat? Kromě nových nárazníků a světel by se mezi předními podběhy měla objevit také inovovaná technika. Původní šestiválec o objemu 3,8 l a výkonu 303 koní při 6 300 ot./min. vystřídá o něco novější jednotka pracující v Genesisu sedan. Ta má stejný objem, ale výkon poskočil na 338 koní při 6 400 ot./min. a točivý moment se zvýšil z 361 na 395 Nm při značném nárůstu otáček (ze 4 700 na 5 100). Ve Spojených státech se díky těmto parametrům vyšvihne dvoudveřový Genesis na vrchol mezi šestivalcovými vozy třídy „pony cars” a nechá za sebou Camaro i Mustang.

V posledních týdnech se spekuluje i o tom, že by si pod kapotou vozu mohl najít cestu osmiválec 5,0 s 429 koňmi, jenž je již nyní k dispozici pro Genesis sedan. To by lidem od Fordu a GM jistě udělalo další vrásky na čele, neboť jejich vozy této třídy se dnes od Genesisu odlišují právě i nabídkou výkonnějších motorů. Je možné, že se to opravdu stane, považujeme ale za prakticky vyloučené, že by se tento model dostal do nabídky evropského zastoupení Hyundai, jak informují některá česká média. V Americe na cestu likvidace výkonných spalovacích motorů teprve nastoupili, v Evropě po ní ale již vesele běžíme a motor s kombinovanou spotřebou okolo 12 litrů benzinu je zde v autě této ceny prakticky neprodejný. Emise CO2 odpovídající zmíněné normované spotřebě by se vyhouply někam k hranici 300 gramů na kilometr, čímž by úřednický limit překročily o 170 gramů a cenu vozu zatížili pokutou cca 16 000 Eur, tedy bezmála 400 tisíc korun. To by cenovku zvedlo skoro o polovinu a pokoušet se zde takto drahý Genesis nabízet by bylo zcela marné.

Ale k dispozici máme i lepší zprávy. Automobilka plánuje ponechat v nabídce šestistupňovou manuální převodovku, v případě automatu zatím není moc jasno. Mluví se o tom, že nevalný šestistupňový automat možná skončí a vystřídá jej modernější osmistupňová automatická převodovka ze sedanu. Pokud jde o druhý agregát v nabídce, zdroje blízké automobilce říkají, že přeplňovaný čtyřválec s 210 koňmi zůstane stejný navzdory tomu, že v americké Sonatě pracuje stejná jednotka vyladěná na 279 koní. Místo toho se ale jako o hotové věci mluví o použití pohonu všech kol, což ostatně dosvědčuje i přiložený obrázek.

Hyundai věří, že díky šestiválci v kombinaci se čtyřkolkou a osmistupňovým automatem by ho trh začal konečně brát vážně. Pokud k tomu přidá opravdu kvalitní interiér jako třeba v novém modelu i40, mohlo by to fungovat.

Pozn.: Přiložený obrázek z webu amerického zastoupení Hyundai zachycuje současného provedení Genesis Coupe, které je na americkém trhu trochu odlišné než u nás, informace na něm uvedené ale naznačují i možnosti faceliftovaného provedení.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.