Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků
9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dráty, cívky či super-kondenzátor by navýšily cenu kupé na neprodejnou úroveň. Kvůli vyššímu výkonu tak bude třeba vytáhnout jiné eso z rukávu.
O zvyšování výkonu Toyoty GT 86 již byla napsána celá řada článků. Na mysli přitom nyní nemáme počiny té či oné tuningové firmy, ale spíše tovární zásahy. V jejich rámci se spekulovalo o přeplňování, zvyšování objemu či hybridizaci. Dosud však vždy chyběl nějaký konkrétní pokrok. Nyní zde ovšem jeden máme, fanoušci drátů a cívek z něj ale rozhodně radost mít nebudou -Toyota totiž právě přítomnost elektromotoru pod kapotou zcela vyloučila.
Inženýři japonské automobilky přitom vývoj hybridní pohonné jednotky dotáhli takřka do konce, poté však přišly nesnáze s obchodní politikou. Automobilka totiž naznačila, že daný model by „neoslovil většinovou část zákazníků“. Kapesníky tak zjevně bude vytahovat jen pár lidí, jimž jako útěcha může posloužit fakt, že Toyota společně s BMW již jedno hybridní kupé vyvíjí. Tento vůz by přitom měl vycházet z technologie použité v Le Mans, namísto klasické kombinace spalovací jednotky a elektromotoru lze tedy spíše počítat se super-kondenzátorem. Stejný systém pod kapotu dostal i koncepční Yaris Hybrid-R.
Vraťme se ale zpátky ke kupé GT 86, kde proti takovému systému hrály především vysoké náklady, jež by si následně vyžádaly navýšení ceny. V takovém případě by ovšem vůz byl neprodejným, což rozhodně není záměr Toyoty. „S danou technologií sice dokáže vyvinout požadovaný produkt, ale ten musí také dávat patřičný obchodní smysl. Zkrátka musíme mít jasně nastavené priority,“ dodal k celé věci marketingový ředitel japonské automobilky Fabio Capano.
Je tedy zjevné, že Toyotě k navyšování výkonu zůstaly k dispozici pouze dva směry. Jelikož jak přeplňování, tak navyšování objemu nejde ruku v ruce s nízkou cenou či přímočarými jízdními zážitky, dá se předpokládat, že technici značky budou muset objevit novou cestu. Jinak na zadní kola bude i nadále proudit „jen“ 200 koní.
Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, nenaplnila by úspěšný obchodní model
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch