Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků
9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dráty, cívky či super-kondenzátor by navýšily cenu kupé na neprodejnou úroveň. Kvůli vyššímu výkonu tak bude třeba vytáhnout jiné eso z rukávu.
O zvyšování výkonu Toyoty GT 86 již byla napsána celá řada článků. Na mysli přitom nyní nemáme počiny té či oné tuningové firmy, ale spíše tovární zásahy. V jejich rámci se spekulovalo o přeplňování, zvyšování objemu či hybridizaci. Dosud však vždy chyběl nějaký konkrétní pokrok. Nyní zde ovšem jeden máme, fanoušci drátů a cívek z něj ale rozhodně radost mít nebudou -Toyota totiž právě přítomnost elektromotoru pod kapotou zcela vyloučila.
Inženýři japonské automobilky přitom vývoj hybridní pohonné jednotky dotáhli takřka do konce, poté však přišly nesnáze s obchodní politikou. Automobilka totiž naznačila, že daný model by „neoslovil většinovou část zákazníků“. Kapesníky tak zjevně bude vytahovat jen pár lidí, jimž jako útěcha může posloužit fakt, že Toyota společně s BMW již jedno hybridní kupé vyvíjí. Tento vůz by přitom měl vycházet z technologie použité v Le Mans, namísto klasické kombinace spalovací jednotky a elektromotoru lze tedy spíše počítat se super-kondenzátorem. Stejný systém pod kapotu dostal i koncepční Yaris Hybrid-R.
Vraťme se ale zpátky ke kupé GT 86, kde proti takovému systému hrály především vysoké náklady, jež by si následně vyžádaly navýšení ceny. V takovém případě by ovšem vůz byl neprodejným, což rozhodně není záměr Toyoty. „S danou technologií sice dokáže vyvinout požadovaný produkt, ale ten musí také dávat patřičný obchodní smysl. Zkrátka musíme mít jasně nastavené priority,“ dodal k celé věci marketingový ředitel japonské automobilky Fabio Capano.
Je tedy zjevné, že Toyotě k navyšování výkonu zůstaly k dispozici pouze dva směry. Jelikož jak přeplňování, tak navyšování objemu nejde ruku v ruce s nízkou cenou či přímočarými jízdními zážitky, dá se předpokládat, že technici značky budou muset objevit novou cestu. Jinak na zadní kola bude i nadále proudit „jen“ 200 koní.
Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, nenaplnila by úspěšný obchodní model
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 2 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 4 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 5 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 7 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis