Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda NSX neobstála proti 911 Turbo a GT-R. Na brzdě, ve sprintu, na okruhu (videa)
3.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hybridní supersport se dal do křížku se šestiválcovou konkurencí. Došlo hned na několik zajímavých klání, jak to dopadlo?
Novou generaci Hondy NSX jsme tu naposledy měli docela nedávno, když došlo na poměřování sil s originálem. Jethro Bovingdon přitom zmínil, že druhá generace je sice výjimečným vozem, nicméně de facto ze zcela jiného rodu než ta původní. V dnešním světě tak sice uspět může, ovšem u zcela jiných lidí, než těch, kteří léta podporovali kult originálu.
Může ovšem nové NSX uspět také proti konkurenci? To je otázka, na kterou se Bovingdon zaměřil nyní. Japonský hybridní supersport proto poslal do boje s Nissanem GT-R a Porsche 911 Turbo. Oba tyto vozy přitom taktéž používají ke svému pohonu přeplňovaný šestiválcový motor, který je spárován s automatickou převodovkou a rovněž pohonem všech kol.
Systém 4x4 Hondy je ovšem o trochu odlišný, přední kola zde totiž mají na starosti dva elektromotory. Právě ty se v kombinaci se zbytkem hybridního hnacího ústrojí starají o nemalou hmotnost, i když ta stále není tak vysoká jako u Nissanu GT-R. Porsche je pak z celé trojice nejlehčí, přičemž tuto výhodu ještě umocňuje nejvyšší naměřený výkon. Konkrétní hodnoty najdete na přiložených obrázcích, jen u Hondy je vzhledem k jejímu pohonu přesný výkon otázkou - přes 500 koní je to ale jistě.
Náskok před ostatními prokazuje 911 Turbo při všech měřených disciplinách, tedy při akceleraci z klidu na 50, 100, 160 i 240 km/h. Zejména na poslední metě má Porsche náskok několika tříd, GT-R totiž za sebou nechává o necelé dvě sekundy a NSX dokonce takřka o tři. Ještě větší rozdíly jsou pak na okruhu, ze kterého Honda dokonce ani nemá čas kvůli selhání brzd.
Co z toho tedy vyvodit? Dle Bovingdona je Porsche 911 Turbo nadále etalonem mezi sportovními vozy, a to nikoliv jen v rámci měřené dynamiky, tak v případě zapojení řidiče do hry. Kladně hodnocen je i Nissan, který se v mnohém konkurenci z Zuffenhausenu přibližuje a jehož největší výhodou je cena. Ta je totiž výrazně nižší než u Hondy či Porsche.
NSX je chváleno za vzhled či moderní techniku, byť ta se zrovna neukázala být neprůstřelnou. Je to logické, ona vyšší hmotnost v kombinaci s rekuperací energie má prostě na brzdy mnohem vyšší nároky než u rivalů. To vše navíc rámuje nejvyšší cena, kvůli které nejspíše novou Hondu před Nissanem a Porsche upřednostní pouze ten, kdo chce modernu.
Samozřejmě, každý má své důvody, proč kupuje nová auta, takže proč nebrat NSX právě kvůli tomu. Je ale třeba znovu připomínat, že tato tři písmena jsme měli spojená s něčím docela jiným - v rámci měření výkonu by první NSX s tehdejšími konkurenty také prohrála, na okruhu už by to ale jednoduché neměli. A ve srovnání s nimi byste za její vlastnictví a provoz zaplatili pakatel...
Pro koupi Hondy NSX musíte být skutečně rozhodnuti, ve srovnání s konkurencí druhá generace zrovna neobstála, na rozdíl od originálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva