Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda NSX neobstála proti 911 Turbo a GT-R. Na brzdě, ve sprintu, na okruhu (videa)
3.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hybridní supersport se dal do křížku se šestiválcovou konkurencí. Došlo hned na několik zajímavých klání, jak to dopadlo?
Novou generaci Hondy NSX jsme tu naposledy měli docela nedávno, když došlo na poměřování sil s originálem. Jethro Bovingdon přitom zmínil, že druhá generace je sice výjimečným vozem, nicméně de facto ze zcela jiného rodu než ta původní. V dnešním světě tak sice uspět může, ovšem u zcela jiných lidí, než těch, kteří léta podporovali kult originálu.
Může ovšem nové NSX uspět také proti konkurenci? To je otázka, na kterou se Bovingdon zaměřil nyní. Japonský hybridní supersport proto poslal do boje s Nissanem GT-R a Porsche 911 Turbo. Oba tyto vozy přitom taktéž používají ke svému pohonu přeplňovaný šestiválcový motor, který je spárován s automatickou převodovkou a rovněž pohonem všech kol.
Systém 4x4 Hondy je ovšem o trochu odlišný, přední kola zde totiž mají na starosti dva elektromotory. Právě ty se v kombinaci se zbytkem hybridního hnacího ústrojí starají o nemalou hmotnost, i když ta stále není tak vysoká jako u Nissanu GT-R. Porsche je pak z celé trojice nejlehčí, přičemž tuto výhodu ještě umocňuje nejvyšší naměřený výkon. Konkrétní hodnoty najdete na přiložených obrázcích, jen u Hondy je vzhledem k jejímu pohonu přesný výkon otázkou - přes 500 koní je to ale jistě.
Náskok před ostatními prokazuje 911 Turbo při všech měřených disciplinách, tedy při akceleraci z klidu na 50, 100, 160 i 240 km/h. Zejména na poslední metě má Porsche náskok několika tříd, GT-R totiž za sebou nechává o necelé dvě sekundy a NSX dokonce takřka o tři. Ještě větší rozdíly jsou pak na okruhu, ze kterého Honda dokonce ani nemá čas kvůli selhání brzd.
Co z toho tedy vyvodit? Dle Bovingdona je Porsche 911 Turbo nadále etalonem mezi sportovními vozy, a to nikoliv jen v rámci měřené dynamiky, tak v případě zapojení řidiče do hry. Kladně hodnocen je i Nissan, který se v mnohém konkurenci z Zuffenhausenu přibližuje a jehož největší výhodou je cena. Ta je totiž výrazně nižší než u Hondy či Porsche.
NSX je chváleno za vzhled či moderní techniku, byť ta se zrovna neukázala být neprůstřelnou. Je to logické, ona vyšší hmotnost v kombinaci s rekuperací energie má prostě na brzdy mnohem vyšší nároky než u rivalů. To vše navíc rámuje nejvyšší cena, kvůli které nejspíše novou Hondu před Nissanem a Porsche upřednostní pouze ten, kdo chce modernu.
Samozřejmě, každý má své důvody, proč kupuje nová auta, takže proč nebrat NSX právě kvůli tomu. Je ale třeba znovu připomínat, že tato tři písmena jsme měli spojená s něčím docela jiným - v rámci měření výkonu by první NSX s tehdejšími konkurenty také prohrála, na okruhu už by to ale jednoduché neměli. A ve srovnání s nimi byste za její vlastnictví a provoz zaplatili pakatel...










Pro koupi Hondy NSX musíte být skutečně rozhodnuti, ve srovnání s konkurencí druhá generace zrovna neobstála, na rozdíl od originálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 9 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 11 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
dnesJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
dnesDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva