Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor
31.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Shořivší prototyp budoucí supersportovní Hondy NSX nepotěšil fanoušky ani zástupce automobilky. První hlasy hovoří o přehřátém motoru.
S kauzou hořících supersportů se v posledních letech potýkají mnozí výrobci a mnohdy i ti, u nichž bychom to čekali snad až na posledním místě. Z těch nejčerstvějších strojů, kterým nešlehaly plameny jen z výfuků, stojí za zmínku například LaFerrari a všemi opěvované Porsche GT3. Zatímco v Itálii byli na něco podobného zvyklí už od modelu 458 Italia, v Německu se s „Fire-Gate“ několika exemplářů smiřovali o dost hůře.
Jenomže před několika dny se do party přidala také Honda, která pilovala svojí nejnovější interpretaci legendárního modelu NSX. Na Severní smyčce Nürburgringu při maximálním využíváním potenciálu jeho revoluční pohonné jednotky se podle přihlížejících začal šířit požár z prostřední části vozu ve velkém jen chvíli poté, co došlo ke dvěma explozím - ty měly souviset s akumulátory hybridní soustavy a bylo by to logické. Jenomže pravý důvod to podle jednoho z tvůrců není.
K ohnivému incidentu totiž prý došlo kvůli přehřátí samotného benzinového šestiválce, kterému dávají chuť do života dvě turbodmychadla. Pokud by prý došlo k výbuchu baterií, testovací posádka by musela zákonitě utrpět vážná zranění a k tomu nedošlo. Řidič i jeho spolujezdec vylezli z vozu bez jediné oděrky a požár zachvátil kabinu až chvíli poté. Nedostatečné chlazení při obrovské zátěži, to bude nakonec zásadní problém - stejně jako u Porsche GT3.
Pokud si vzpomínáte, ve Stuttgartu se pro ostřejší verzi RS, která prochází právě důkladným testováním, rozhodli kvůli požární prevenci pro instalaci dodatečných otvorů v zadních blatnících, to aby měl motor větší šanci zůstat dostatečně chladný i v největším déletrvajícím tempu. Zřejmě se tedy něčemu podobnému nevyhne ani NSX, ale nemá zatím smysl polemizovat, co bude a nebude. Aktuální testovací prototyp prostě shořel na prach a nezbývá se než modlit, aby kvůli tomu nenabral zpoždění při uvádění na trh.






Honda NSX lehla popelem údajně kvůli přehřátí spalovacího motoru hybridní soustavy. Podobné problémy mělo Porsche s modelem GT3
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva