Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Jazz EV: ještě zelenější
20.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se vám již Honda Jazz Hybrid zdála zelená až příliš, tento článek snad raději ani nečtěte. Honda totiž na autosalonu v Los Angeles představili ještě zelenější, plně elektrické provedení s jednoduchým přídomkem EV.
Pochopitelně nemáme na mysli barvu vozu, ale spíše ideály, z nichž vzešel. Ostatně Jazz Hybrid byl co do barvy zelený tak, že z toho až přecházel zrak.
Hybridy jsou často považovány za jakýsi mezistupeň mezi současnými konvenčními automobily se spalovacími motory a novátorskými elektromobily. My si to nemyslíme, neboť elektromobily za současného stavu žádná zářná budoucnost nečeká, kdežto hybridy životaschopné jsou, ale u Hondy jsou zjevně opačného názoru. A tak v případě elektrického Jazzu počítají s výrobou již v roce 2012. Co tedy Jazz EV (nebo Fit EV, jak se tentýž vůz na některých trzích, zejména pak v USA a Japonsku, jmenuje) nabídne?
V prvé řadě to bude elektromotor coby pohonná jednotka. Jeho výkon neznáme, automobilka ale slibuje jízdní parametry srovnatelné s vozem vybaveným dvoulitrovým „benzinem”. Podle toho by výkon motoru mohl sahat až někam ke 100 kW, což se nám ale nezdá příliš pravděpodobné. Podobný závěr ostatně naznačuje i zveřejněná nejvyšší rychlost, která má hodnotu jen 145 km/h.
Neznáme bohužel ani kapacitu li-ion akumulátorů, z nichž má motor čerpat energii. Žádná sláva to ale zřejmě také nebude, jízdní dosah má za optimálních podmínek dosahovat 160 km, takže v praxi těžko urazíte více než stovku kilometrů na jedno nabití. Dobití ze sítě 240V má přitom trvat okolo šeti hodin.
Dále víme jen to, že vůz nabídne trojici jízdních režimů Econ, Normal a Sport, které známe již z modelu CR-Z. Dalších odlišností je pomálu, za všechny zmiňme přední i zadní světlomety z LED a přepracovanou příď.
S blížícím se uvedením vozu na trh se jistě dozvíme více, zatím se musíme spokojit s výše zmíněným a avizovaným termínem začátku prodejů během přespříštího roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva