Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging

Horkokrevnější příznivci Hondy marně stále čekají na následníky vozů jako NS-X, CR-X nebo S2000. Nový koncept EV-STER na tom asi nic nezmění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging

30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Horkokrevnější příznivci Hondy marně stále čekají na následníky vozů jako NS-X, CR-X nebo S2000. Nový koncept EV-STER na tom asi nic nezmění.

Což o to, maličký sportovní vůz s rozměry jen 3 570 x 1 500 x 1 100 mm a rozvorem 2 325 mm nevypadá špatně a možná by mohl být považován za příštího nástupce ještě menší Hondy Beat s motorem uprostřed z první poloviny 90. let. Háček je v tom, že Beat měl tříválec o objemu jen 656 cm3 se schopností točit 8 100 ot./min., kdežto v EV-STERu (to bude zřejmě kombinace slov Electric Vehicle a roadSTER) tiše piští elektromotor.

Jeho výkon automobilka neprozradila, ale podle jistých indicií nebude vysoký. Honda uvádí, že karoserie byla z převážné části vyrobena z karbonu, takže těžká asi nebude. Přesto je uváděn pouze čas akcelerace z 0 na 60 km/h - 5,0 sekundy opticky vypadá lépe než dvouciferné číslo. Nevyšší rychlost eletrického roadsteru činí 160 km/h a dojezd by měl být 160 km. To se ale lithium-iontové akumulátory budou muset činit, jejich kapacita je jen 10 kWh. Nabíjení by mělo podle Hondy trvat tři hodiny, při připojení na rozvodnou sít s napětím 100 voltů šest hodin.

Elektromotor pohání kola zadní nápravy, takže ačkoli akusticky ani výkonově by EV-STER svému majiteli kolena vzrušením nerozklepal, jízdní vlastnosti by vůbec nemusely být špatné. Navíc podvozek pracuje podle multifunkční digitální obrazovky s adaptivními tlumiči nastavitelnými do jednoho ze tří režimů.

O možné výrobě vozu nebo alespoň aplikaci koncepce pro příští modely se Honda nezmiňuje.


Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 1 - Honda EV-STER 01Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 2 - Honda EV-STER 02Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 3 - Honda EV-STER 03Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 4 - Honda EV-STER 04Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 5 - Honda EV-STER 05Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 6 - Honda EV-STER 06Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 7 - Honda EV-STER 07Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 8 - Honda EV-STER 08Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 9 - Honda EV-STER 09Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 10 - Honda EV-STER 10Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 11 - Honda EV-STER 11
Elektromotor roztáčí zadní kola. S kapacitou baterek jen 10 kWh to ale při jízdě, která je pro sportovní auto adekvátní, asi dlouho nevydrží. Navíc výkon samotného motoru zjevně nebude ohromující...

Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 12 - Honda EV-STER zive 01Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 13 - Honda EV-STER zive 02Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging - 14 - Honda EV-STER zive 03
EV-STER živě v Tokiu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.