Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging
30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Horkokrevnější příznivci Hondy marně stále čekají na následníky vozů jako NS-X, CR-X nebo S2000. Nový koncept EV-STER na tom asi nic nezmění.
Což o to, maličký sportovní vůz s rozměry jen 3 570 x 1 500 x 1 100 mm a rozvorem 2 325 mm nevypadá špatně a možná by mohl být považován za příštího nástupce ještě menší Hondy Beat s motorem uprostřed z první poloviny 90. let. Háček je v tom, že Beat měl tříválec o objemu jen 656 cm3 se schopností točit 8 100 ot./min., kdežto v EV-STERu (to bude zřejmě kombinace slov Electric Vehicle a roadSTER) tiše piští elektromotor.
Jeho výkon automobilka neprozradila, ale podle jistých indicií nebude vysoký. Honda uvádí, že karoserie byla z převážné části vyrobena z karbonu, takže těžká asi nebude. Přesto je uváděn pouze čas akcelerace z 0 na 60 km/h - 5,0 sekundy opticky vypadá lépe než dvouciferné číslo. Nevyšší rychlost eletrického roadsteru činí 160 km/h a dojezd by měl být 160 km. To se ale lithium-iontové akumulátory budou muset činit, jejich kapacita je jen 10 kWh. Nabíjení by mělo podle Hondy trvat tři hodiny, při připojení na rozvodnou sít s napětím 100 voltů šest hodin.
Elektromotor pohání kola zadní nápravy, takže ačkoli akusticky ani výkonově by EV-STER svému majiteli kolena vzrušením nerozklepal, jízdní vlastnosti by vůbec nemusely být špatné. Navíc podvozek pracuje podle multifunkční digitální obrazovky s adaptivními tlumiči nastavitelnými do jednoho ze tří režimů.
O možné výrobě vozu nebo alespoň aplikaci koncepce pro příští modely se Honda nezmiňuje.
Elektromotor roztáčí zadní kola. S kapacitou baterek jen 10 kWh to ale při jízdě, která je pro sportovní auto adekvátní, asi dlouho nevydrží. Navíc výkon samotného motoru zjevně nebude ohromující...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva