Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno)
30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po zastavení prodeje Civiku Type-R kvůli emisím ztratili fanoušci Hondy i poslední příležitost pořídit si ostrý hatchback. Jako kompenzaci Japonci nabídnou CR-Z upravené sportovní divizí Mugen. Bohužel pouze Britům.
Doplněno 30.11.: Původně jsme vycházeli z neoficiální zprávy, podle níž se měl vůz jmenovat stejně jako koncept. Z Hondy CR-Z Mugen se ale vyklubal model iCF s jiným výkonem a trochu upravenou cenou. Vše podstatné najdete v textu.
Ať to Honda myslela s úsporným „sportovním“ vozem sebelépe, s hybridním CR-Z o výkonu 124 koní konkurenci vrásky na čele nezpůsobila. Maximální rychlost 200 km/h asi není nejhorší, ale akcelerací na stovku kolem deseti vteřin (podmíněnou dobitými akumulátory) nemůže pomýšlet ani na skalp základního Volkswagenu Scirocco 1,4 TSI. A to je VW ještě levnější.
Jen průměrné výkony a zájem, který představám prodejců asi neodpovídá, donutily Hondu představit alespoň malou náplast v podobě novinky CR-Z iCF. Vůz vychází z konceptu sportovní divize Mugen (přesněji té se sídlem v Británii) a jeho šance na sériovou produkci Honda opakovaně označovala za minimální. Tohle už neplatí. Honda oficiálně potvrdila, že od únoru příštího roku bude vůz k mání za 24 tisíc liber, což je v přepočtu asi 720 tisíc korun.
Ta cenovka v librách není náhodná. Jak bývá někdy nemilým zvykem, Japonci uspokojují potřeby převážně britských entuziastů, kterých je zde v poměru k celkovému počtu řidičů asi více než kdekoli jinde v Evropě, nicméně to neznamená, že jinde není o rychlé Hondy, Subaru nebo Mitsubishi zájem. I tentokrát ale zůstane CR-Z iCF pouze na ostrovech. Tedy pokud výrobce znovu nezmění své plány ve prospěch zbytku EU...
O co pravděpodobně přijdeme? Kromě úprav na podvozku, řízení s ostřejším převodem a spoustu optických doplňků včetně nových kol a velkého křídla pak především o kompresor s mezichladičem, který společně s úpravou řídicí jednotky pozvednou výkon patnáctistovky podporované elektromotorem na zajímavějších 175 koní (studie měla až 200 k). Díky této vítané porci výkonu je Honda schopna akcelerovat na stovku za 6,1 s, tedy téměř o tři vteřiny dříve než standardní auto. Maximální rychlost se zvýšila na 210 km/h. Uváděný čas akcelerace ale bude patrně podmíněný i stavem baterek. Hondě Civic Type-R s výkonem 200 koní to na stovku trvalo déle - 6,6 s.
Když už ne vysokootáčkový dvoulitr, pak alespoň menší 1,5 s kompresorem. Proč ale ne pro kontinentální Evropu?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva