Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte

Navýšení výkonu si mohou dopřát i majitelé starších exemplářů. Mimo to pak Honda nabízí i samosvorný diferenciál a odolnější spojku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte

22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navýšení výkonu si mohou dopřát i majitelé starších exemplářů. Mimo to pak Honda nabízí i samosvorný diferenciál a odolnější spojku.

Loňský rok byl pro Hondu CR-Z jako jízda na horské dráze. V jednu chvíli jsme byli nahoře, za což mohla přítomnost kompresoru u modelu určeného pro tuningovou show SEMA, podruhé zase dole. Tento stav měl přitom spojitost s nevalnými evropskými prodeji, pročež automobilka ze Země vycházejícího slunce nakonec svého hybridního prcka ze Starého kontinentu stáhla. Šanci koupit zcela nový model tak mají pouze Japonci nebo Američané, přičemž ti nyní mohou po zmiňovaném kompresoru sáhnout oficiálně.

Za daný kit je zodpovědné oddělení Honda Performance Development, které kromě samotného „šneku“ přihodilo do balení také sportovní filtr, mezichladič, lepší vstřikování nebo optimalizovanou řídicí jednotku. Výkon tak narostl ze standardních 132 koní na stávajících 200. S touto silou by přitom akcelerace z klidu na stovku nemusela zabrat ani 7 sekund, přičemž v showroomech nechají zákazníci 5 495 USD (cca 110 tisíc korun).

Velmi důležitou zprávou je přitom fakt, že vyšší výkon nikterak neublíží standardní šestistupňové manuální převodovce (s automatem kompresor spojit nelze) a že kitem lze osadit nejen vozy modelového roku 2014, ale také i ty starší až o 12 měsíců. Veškerou práci přitom zvládnou běžné autorizované servisy, díky čemuž mohou vozy i nadále počítat s pětiletou zárukou.

Mimo zvýšení výkonu si pak zákazníci mohou objednat mechanický samosvorný diferenciál a také sportovní spojku, kdy v prvním případě zaplatí 1 375 dolarů (27 500 Kč) a ve druhém 640 USD (12 800 Kč). Ve výsledku tak posílená a nabušená Honda CR-Z vyjde na americkém trhu na 27 505 dolarů (550 100 Kč), což představuje nižší sumu, než za jakou byl v Evropě k mání předchozí standard.


Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte - 1 - Honda CR-Z kompresor 01Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte - 2 - Honda CR-Z kompresor 02Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte - 3 - Honda CR-Z kompresor 03Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte - 4 - Honda CR-Z kompresor 04Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte - 5 - Honda CR-Z kompresor 05Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte - 6 - Honda CR-Z kompresor 06Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte - 7 - Honda CR-Z kompresor 07
Honda CR-Z se nově může pochlubit výkonem až 200 koní. V Evropě ji však již oficiálně nekoupíte

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.