Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda CR-Z dostala oficiálně kompresor, 200 koní už ale v Evropě nekoupíte
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navýšení výkonu si mohou dopřát i majitelé starších exemplářů. Mimo to pak Honda nabízí i samosvorný diferenciál a odolnější spojku.
Loňský rok byl pro Hondu CR-Z jako jízda na horské dráze. V jednu chvíli jsme byli nahoře, za což mohla přítomnost kompresoru u modelu určeného pro tuningovou show SEMA, podruhé zase dole. Tento stav měl přitom spojitost s nevalnými evropskými prodeji, pročež automobilka ze Země vycházejícího slunce nakonec svého hybridního prcka ze Starého kontinentu stáhla. Šanci koupit zcela nový model tak mají pouze Japonci nebo Američané, přičemž ti nyní mohou po zmiňovaném kompresoru sáhnout oficiálně.
Za daný kit je zodpovědné oddělení Honda Performance Development, které kromě samotného „šneku“ přihodilo do balení také sportovní filtr, mezichladič, lepší vstřikování nebo optimalizovanou řídicí jednotku. Výkon tak narostl ze standardních 132 koní na stávajících 200. S touto silou by přitom akcelerace z klidu na stovku nemusela zabrat ani 7 sekund, přičemž v showroomech nechají zákazníci 5 495 USD (cca 110 tisíc korun).
Velmi důležitou zprávou je přitom fakt, že vyšší výkon nikterak neublíží standardní šestistupňové manuální převodovce (s automatem kompresor spojit nelze) a že kitem lze osadit nejen vozy modelového roku 2014, ale také i ty starší až o 12 měsíců. Veškerou práci přitom zvládnou běžné autorizované servisy, díky čemuž mohou vozy i nadále počítat s pětiletou zárukou.
Mimo zvýšení výkonu si pak zákazníci mohou objednat mechanický samosvorný diferenciál a také sportovní spojku, kdy v prvním případě zaplatí 1 375 dolarů (27 500 Kč) a ve druhém 640 USD (12 800 Kč). Ve výsledku tak posílená a nabušená Honda CR-Z vyjde na americkém trhu na 27 505 dolarů (550 100 Kč), což představuje nižší sumu, než za jakou byl v Evropě k mání předchozí standard.







Honda CR-Z se nově může pochlubit výkonem až 200 koní. V Evropě ji však již oficiálně nekoupíte
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 6 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 7 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 9 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 10 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 17:12 - mlunovozík
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB