Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km
8.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská značka dále postupně odtajňuje detaily konstrukce i provozních parametrů nové hliníkové šestnáctistovky spalující naftu.
Dieselový čtyřválec 2,2 i-DTEC od Hondy vykazuje ve srovnání se zbytkem motorizací nejlepší průměrnou spotřebu jen 4,2 litru na 100 km a současně nabízí nejlepší dynamiku - zrychlením z 0-100 za 8,3 s o půl vteřiny překonává nejsilnější zážehovou jednotku 1,8 i-VTEC. Potíž je akorát v tom, že tato pohonná jednotka není zrovna levná. K pořízení základní naftové verze potřebujete minimálně půl milionu, tedy asi o 70 tisíc více oproti benzínové osmnáctistovce. Nepoměr mezi cenou a provozními náklady má nyní napravit vznětový čtyřválec 1,6 i-DTEC, který jsme již několikrát zmiňovali a momentálně o něm píšeme opět z důvodu dostupnosti nových informací.
Výkony nového agregátu patřícího do rodiny připravovaných motorů Earth Dreams už pár dní známe, nyní máme data o příslušných otáčkách a pár dalších údajů. Nová šestnáctistovka produkuje 120 koní při 4 000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 300 newtonmetrů odevzdá při 2 000 ot./min. Honda zároveň prozradila očekávané emise CO2, které by v případě tohoto motoru (v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou) neměly překročit hranici 100 g/km a udávaná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,8 l/100 km.
Automobilka se rovněž pochlubila hmotností nového agregátu. Díky použití hliníku váží 170 kg, což je podle Hondy méně nejenom ve srovnání s verzí 2,2 l, ale dokonce ve srovnání s kýmkoliv v této objemové třídě. V Japonsku již probíhají první testovací jízdy, o čemž svědčí i uvolněné fotografie. Názory na 1,6 i-DTEC jsou zatím vesměs pozitivní, nicméně velmi stručné. Prozatím je vyzdvihováno slušné odhlučnění a velmi jemný náběh turbodmychadla.
V Evropě se nová šestnáctistovka ukáže až v příštím roce a Honda se zatím nevyjádřila, zdali má být náhradou za 2,2 l anebo se mají v modelu Civic navzájem doplňovat. Vzhledem ke schopnostem výkonnějšího agregátu by ovšem asi byla škoda, kdyby se jednalo o nástupce. Tím spíše, když si Honda dala tu práci a větší motor do nové generace namontovala. To by bylo asi to nejkratší angažmá nějaké pohonné jednotky vůbec.



Malý diesel patří do nové generace motorů Earth Dreams
Zdroj: AutoWeek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins