Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8

Chce to velkou oddanost dieselům nebo nízké spotřebě, abyste si za chybějících 22 koní připlatili 35 tisíc Kč. Tolik musíte dát za nový diesel oproti 1,8 i-VTEC.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8

2.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chce to velkou oddanost dieselům nebo nízké spotřebě, abyste si za chybějících 22 koní připlatili 35 tisíc Kč. Tolik musíte dát za nový diesel oproti 1,8 i-VTEC.

Občas nám píšete, abychom zbytečně nečeřili vodu zveřejňováním zahraničních cen toho kterého modelu, neboť jsou vzhledem k odlišným podmínkám na trhu, jiným výbavám, zdanění a dalším faktorům tak odlišné od českých, že pro nás stejně nejsou relevantní. Souhlasili bychom, kdybychom je slepě papouškovali, ze zahraničních ceníků se ale s použitím trochy zdravého rozumu dají české ceny vcelku přesně odhadnout s velkým časovým předstihem a dnešní případ je toho docela dobrým důkazem.

Týká se aktuální Hondy Civic s motorem 1,6 i-DTEC, který se světu v několika krocích představil loni. Není to první diesel pod kapotou vozu, dosavadní 2,2 i-DTEC hrál ale zároveň roli vůbec nejsilnější a také daleko nejdražší motorizace, což jeho prodejní potenciál přirozeně snižovalo. I proto automobilka přišla právě s menší jedna-šestkou, která je nejen méně objemná a výkonná, ale také podstatně lehčí (skoro o 50 kg) a o něco úspornější.

Jak pod kapotou Civicu funguje, to zjistíme až časem, kolik stojí ale víme už nyní. No, vlastně to takřka přesně víme už skoro od ledna, čímž se můžeme vrátit k úvodu tohoto článku. Právě v lednu jsme vám představili španělské ceny Civicu 1,6 i-DTEC, které se na první pohled zdály být irelevantní. Porovnáním cifer, které je třeba si připravit na další verze, jsme ale dospěli k tomu, že by vůz novým motorem měl v našich končinách přijít na necelých 460 tisíc Kč. To se v podstatě potvrdilo, české ceny jsou ale nepatrně vyšší - na základní provedení S si musíte připravit přesně 464 000 Kč, za výbavu Comfort se připlácí 20, za Sport dalších 30 a za Exclusive ještě dalších 50 tisíc Kč, a tak cenové rozpětí základních provedení končí na hodnotě 546 000 Kč.

Ceny to tedy nejsou zrovna nízké, pokud je srovnáme třeba s částkami, které je třeba si připravit na Hyundai i30 se srovnatelným 1,6 CRDi (začínají na 396 tisících za variantu s 81 kW, Civic má 88 kW). Zajímavé je ale i to, že jsou výrazně vyšší než za vrcholnou benzinovou motorizaci 1,8i, která na nás svého času udělala lepší dojem než diesel, a to nejen kvůli motoru. Nejde tedy o nic nového ani překvapivého, přesto jsme ale očekávali menší rozdíl než 35 tisíc korun - 1,8i je díky vyššímu výkonu i o 100 kg nižší hmotnosti dynamicky na podstatně vyšší úrovni (zrychlení 0-100 km/h je lepší o 1,5 sekundy).

Každý si ale musí sám zvážit, co je v pro něj v autě nejpodstatnější. V případě zájmu o nový dieselový Civic si můžete prostudovat jeho kompletní aktualizovaný ceník (PDF, 2,9 MB), kde najdete rovněž částky, které je třeba si připravit na skromnou paletu příplatkových prvků.


Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 1 - Honda Civic 2012 test exterier 12Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 2 - Honda Civic 2012 test exterier 08Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 3 - Honda Civic 2012 test exterier 10Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 4 - Honda Civic 2012 test exterier 21Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 5 - Honda Civic 2012 test exterier 24Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 6 - Honda Civic 2012 test exterier 18Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 7 - Honda Civic 2012 test interier 01Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 8 - Honda Civic 2012 test interier 03Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 9 - Honda Civic 2012 test interier 12Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8 - 10 - Honda Civic 2012 test interier 16
Civic s novým malým dieselem 1,6 i-DTEC se oficiálně prodává i u nás. Kdysi testovaná a povedená 1,8 i-VTEC se nám ale zdá být lepší nabídkou

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.