Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky
30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po měsících spekulací máme konečně přesné informace o novém malém dieselovém motoru Hondy, kterým hodlá v některých modelech nahradit stárnoucí dva-dvojku.
Mezi informacemi o nové generaci zážehových motorů Earth Dreams se objevila také drobná zmínka o dieselovém čtyřválci o objemu 1,6 litru. O tom, že Honda takový motor chystá, se spekuluje již od léta a od minulého týdne s jistotou víme, že skutečně existuje. Nyní máme k dispozici i jeho přesné parametry.
Nová šestnáctistovka má „nahradit stávající jednotku 2,2 i-DTEC“. Honda tím patrně myslí „nahradit v modelu Civic“, protože diesel o tak velkém objemu je v nižší střední třídě unikum. Na druhé straně není vyloučeno, že by se nový motor mohl o vzoru Citroënu C5 a Peugeotu 508 objevit také v Accordu. Naopak bylo by zvláštní, kdyby se Honda pokoušela zlikvidovat také nejsilnější provedení 2,2 o výkonu 180 koní, tím ale neříkáme, že se tak nemůže stát.
Krátký popis agregátu říká, že díky mimořádné péči věnované zvýšení pevnosti bloku a použití hliníku se má jednat o vůbec nejlehčí diesel ve své objemové kategorii. Stejně jako u benzínových čtyřválců, také zde se konstruktéři zaměřili na snižování vnitřního tření, optimalizaci chlazení a celkově tepelného řízení motoru a zmenšením hmotnosti turbodmychadla při současném zvýšení jeho účinnosti. Výsledkem má být snížení emisí o 15 procent ve srovnání s „předchozími produkty Hondy“, takže automobilka patrně srovnává s jednotkou 2,2, jelikož starší 1,7 CTDi pocházela od Isuzu.
Parametry motoru Honda přímo v tiskové zprávě neuvádí, máme je ale z jiného zdroje přímo z tokijského autosalonu. Vysoce postavený zástupce automobilky potvrdil, že motor bude mít výkon 120 koní a maximální točivý moment 300 newtonmetrů. Agregát PSA/Ford 1.6 HDi tím překonává o 8 koní a 40, respektive 60 newtonmetrů bez využití jejich režimu overboost. Pokud vás tato zpráva zaujala, pak lze dodat prosté: „Již brzy ve vašem Civicu...”






Zmenšování motorů se neubránila ani Honda, místo čtyřválce 2,2 nasadí novou šestnáctistovku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva