Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky
30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po měsících spekulací máme konečně přesné informace o novém malém dieselovém motoru Hondy, kterým hodlá v některých modelech nahradit stárnoucí dva-dvojku.
Mezi informacemi o nové generaci zážehových motorů Earth Dreams se objevila také drobná zmínka o dieselovém čtyřválci o objemu 1,6 litru. O tom, že Honda takový motor chystá, se spekuluje již od léta a od minulého týdne s jistotou víme, že skutečně existuje. Nyní máme k dispozici i jeho přesné parametry.
Nová šestnáctistovka má „nahradit stávající jednotku 2,2 i-DTEC“. Honda tím patrně myslí „nahradit v modelu Civic“, protože diesel o tak velkém objemu je v nižší střední třídě unikum. Na druhé straně není vyloučeno, že by se nový motor mohl o vzoru Citroënu C5 a Peugeotu 508 objevit také v Accordu. Naopak bylo by zvláštní, kdyby se Honda pokoušela zlikvidovat také nejsilnější provedení 2,2 o výkonu 180 koní, tím ale neříkáme, že se tak nemůže stát.
Krátký popis agregátu říká, že díky mimořádné péči věnované zvýšení pevnosti bloku a použití hliníku se má jednat o vůbec nejlehčí diesel ve své objemové kategorii. Stejně jako u benzínových čtyřválců, také zde se konstruktéři zaměřili na snižování vnitřního tření, optimalizaci chlazení a celkově tepelného řízení motoru a zmenšením hmotnosti turbodmychadla při současném zvýšení jeho účinnosti. Výsledkem má být snížení emisí o 15 procent ve srovnání s „předchozími produkty Hondy“, takže automobilka patrně srovnává s jednotkou 2,2, jelikož starší 1,7 CTDi pocházela od Isuzu.
Parametry motoru Honda přímo v tiskové zprávě neuvádí, máme je ale z jiného zdroje přímo z tokijského autosalonu. Vysoce postavený zástupce automobilky potvrdil, že motor bude mít výkon 120 koní a maximální točivý moment 300 newtonmetrů. Agregát PSA/Ford 1.6 HDi tím překonává o 8 koní a 40, respektive 60 newtonmetrů bez využití jejich režimu overboost. Pokud vás tato zpráva zaujala, pak lze dodat prosté: „Již brzy ve vašem Civicu...”






Zmenšování motorů se neubránila ani Honda, místo čtyřválce 2,2 nasadí novou šestnáctistovku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva