Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky

Po měsících spekulací máme konečně přesné informace o novém malém dieselovém motoru Hondy, kterým hodlá v některých modelech nahradit stárnoucí dva-dvojku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky

30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po měsících spekulací máme konečně přesné informace o novém malém dieselovém motoru Hondy, kterým hodlá v některých modelech nahradit stárnoucí dva-dvojku.

Mezi informacemi o nové generaci zážehových motorů Earth Dreams se objevila také drobná zmínka o dieselovém čtyřválci o objemu 1,6 litru. O tom, že Honda takový motor chystá, se spekuluje již od léta a od minulého týdne s jistotou víme, že skutečně existuje. Nyní máme k dispozici i jeho přesné parametry.

Nová šestnáctistovka má „nahradit stávající jednotku 2,2 i-DTEC“. Honda tím patrně myslí „nahradit v modelu Civic“, protože diesel o tak velkém objemu je v nižší střední třídě unikum. Na druhé straně není vyloučeno, že by se nový motor mohl o vzoru Citroënu C5 a Peugeotu 508 objevit také v Accordu. Naopak bylo by zvláštní, kdyby se Honda pokoušela zlikvidovat také nejsilnější provedení 2,2 o výkonu 180 koní, tím ale neříkáme, že se tak nemůže stát.

Krátký popis agregátu říká, že díky mimořádné péči věnované zvýšení pevnosti bloku a použití hliníku se má jednat o vůbec nejlehčí diesel ve své objemové kategorii. Stejně jako u benzínových čtyřválců, také zde se konstruktéři zaměřili na snižování vnitřního tření, optimalizaci chlazení a celkově tepelného řízení motoru a zmenšením hmotnosti turbodmychadla při současném zvýšení jeho účinnosti. Výsledkem má být snížení emisí o 15 procent ve srovnání s „předchozími produkty Hondy“, takže automobilka patrně srovnává s jednotkou 2,2, jelikož starší 1,7 CTDi pocházela od Isuzu.

Parametry motoru Honda přímo v tiskové zprávě neuvádí, máme je ale z jiného zdroje přímo z tokijského autosalonu. Vysoce postavený zástupce automobilky potvrdil, že motor bude mít výkon 120 koní a maximální točivý moment 300 newtonmetrů. Agregát PSA/Ford 1.6 HDi tím překonává o 8 koní a 40, respektive 60 newtonmetrů bez využití jejich režimu overboost. Pokud vás tato zpráva zaujala, pak lze dodat prosté: „Již brzy ve vašem Civicu...”


Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky - 1 - Honda Civic 9 generace 2012 07Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky - 2 - Honda Civic 9 generace 2012 08Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky - 3 - Honda Civic 9 generace 2012 09Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky - 4 - Honda Civic 9 generace 2012 20Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky - 5 - Honda Civic 9 generace 2012 21Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky - 6 - Honda Civic 9 generace 2012 22
Zmenšování motorů se neubránila ani Honda, místo čtyřválce 2,2 nasadí novou šestnáctistovku

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.