Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Holden Commodore VF 2014 se odhalil také jako kombi Sportwagon a pick-up Ute
20.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Australský pick-up by si přál kdekdo, podle šéfa GM je však příliš drahý. Do Ameriky tak možná dorazí jen co nejluxusněji vybavené kombi.
Životní dráhu australské zadokolky Commodore jsme kdysi zmapovali poměrně podrobně. Krom výletu do historie, jsme se nedávno podívali také do budoucnosti, neboť Holden představil polonovou generaci VF, která záhy ve své vrcholné podobě získala i svou americkou kopii, tedy Chevrolet SS. U protinožců však nejsou živi pouze nejvyššími výkony, ale také praktičností. Proto krátce po debutu sedanu přichází australská odnož koncernu General Motors s verzemi Sportwagon a Ute.
Finální specifikace automobilka hodlá držet v tajnosti až do zahájení prodeje, které je naplánováno na polovinu letošního roku. Víme ovšem tolik, že výkon budou produkovat šestiválcové a osmiválcové motory, s nimiž bude spřažen šestistupňový manuál nebo automat. Poháněna pak v obou případech bude jen zadní náprava. Nejasná jsou rovněž fakta o výbavách. S ohledem na aktuální sadu fotografií, která Sportwagon zobrazuje s prémiovým paketem Calais V, zatímco Ute dostalo sportovní sadu SS V, se ovšem dá vsadit na ty samé úrovně, jaké nabízí sedan.
Oproti klasickému Holdenu Commodore ovšem není jisté, zda Ute a Sportwagon překročí hranice domoviny. Podle Marka Reusse, bývalého šéfa australské značky a nynějšího šéfa severoamerické divize GM, to ovšem v případě pick-upu nevypadá moc pravděpodobně. Ve Spojených státech by totiž vycházel příliš draho. Na druhou stranu kombík by mohl být specifikován jako prémiová záležitost, díky čemuž by dovoz byl reálný.
Napovídá tomu i fakt, že General Motors nedávno obnovilo svou ochrannou známku na název Nomad, pod kterým byl před lety prodáván kombík Chevroletu s pohonem zadních kol. Sportwagon od Holdenu by tak zadání plně odpovídal. Firma však dodává, že obnovení práv bylo pouze rutinou a nemá s možnou expanzí nic společného. Ta prý přijde na řadu až poté, co úspěchu dosáhne sedan Chevrolet SS a na ten si ještě musíme počkat.
Holden Commodore VF Sportwagon by v luxusní verzi Calais V mohl vyrazit i za hranice Austrálie. Čeká se ovšem na úspěch sedanu prodávaného jako Chevrolet SS
Po výkonném australském pick-upu touží kde kdo, prodeje tomu ale kvůli vyšším cenám neodpovídají. I proto zřejmě bude prodáván pouze ve své domovině
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva