Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Holden chce znovu ovládnout australský trh, i když tam už nevyrobí ani auto
9.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Australská odnož GM má podle nového šéfa v plánu ovládnout trh. Bude k tomu však mít jen přeznačkované Chevrolety, což není dobrá výchozí pozice.
Gerry Dorizas, který opustil manažerskou pozici v indické odnoži Volkswagenu, aby obsadil podobné místo u australského Holdenu, má s touto značkou velké plány. I přes potvrzenou informaci o konci výroby vlastních modelů Holdenu chce do roku 2020 mít největší podíl na domácím trhu. Chce toho dosáhnout větším zaměřením na mladší zákazníky, kvalitnějšími službami dealerů a „spoustou práce”.
I tak to jsou ambiciózní cíle. Holden kdysi držel čtvrtinu trhu, se v posledních letech propadl až na podíl pouze na 9,9 procenta pod Toyotu, která má 19 % a jen těsně před Mazdu s 9,1 a Hyundai s 8,6 procenty. Pokles podílu Holdenu na trhu je opravdu dlouhodobou záležitostí - v roce 2011 mu patřilo 12,8 % trhu, v roce 2012 to bylo 10,4 %.
Stanovený časový rámec do roku 2020 navíc dává Holdenu pouze tři roky na „rekonvalescenci” po ukončení výroby v roce 2017. Jak budou potenciální zákazníci této značky reagovat, je dopředu těžké předpovídat, Dorizas přitom věří, že si budou v prodejnách podávat dveře. Toyota se navíc svého prvenství nebude chtít vzdát jen tak.
Jak to dopadne, se musíme nechat překvapit. Holden dnes vyrábí zajímavá auta, v roce 2020 už ale bude třetím rokem jen lepit svá loga na Chevrolety. Zda s tím dosáhne plánovaného úspěchu, je zatím skutečně příliš brzo odhadovat, máme o tom ale své pochybnosti - získat si specifickou klientelu nespecifickými produkty, o to se třeba v posledních letech v Evropě marně pokouší jiný americký gigant, Ford...







Holden plánuje být jedničkou na australském trhu v roce 2020, v současnosti však jeho podíl klesá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Kupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 2 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch