Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Holden chce znovu ovládnout australský trh, i když tam už nevyrobí ani auto
9.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Australská odnož GM má podle nového šéfa v plánu ovládnout trh. Bude k tomu však mít jen přeznačkované Chevrolety, což není dobrá výchozí pozice.
Gerry Dorizas, který opustil manažerskou pozici v indické odnoži Volkswagenu, aby obsadil podobné místo u australského Holdenu, má s touto značkou velké plány. I přes potvrzenou informaci o konci výroby vlastních modelů Holdenu chce do roku 2020 mít největší podíl na domácím trhu. Chce toho dosáhnout větším zaměřením na mladší zákazníky, kvalitnějšími službami dealerů a „spoustou práce”.
I tak to jsou ambiciózní cíle. Holden kdysi držel čtvrtinu trhu, se v posledních letech propadl až na podíl pouze na 9,9 procenta pod Toyotu, která má 19 % a jen těsně před Mazdu s 9,1 a Hyundai s 8,6 procenty. Pokles podílu Holdenu na trhu je opravdu dlouhodobou záležitostí - v roce 2011 mu patřilo 12,8 % trhu, v roce 2012 to bylo 10,4 %.
Stanovený časový rámec do roku 2020 navíc dává Holdenu pouze tři roky na „rekonvalescenci” po ukončení výroby v roce 2017. Jak budou potenciální zákazníci této značky reagovat, je dopředu těžké předpovídat, Dorizas přitom věří, že si budou v prodejnách podávat dveře. Toyota se navíc svého prvenství nebude chtít vzdát jen tak.
Jak to dopadne, se musíme nechat překvapit. Holden dnes vyrábí zajímavá auta, v roce 2020 už ale bude třetím rokem jen lepit svá loga na Chevrolety. Zda s tím dosáhne plánovaného úspěchu, je zatím skutečně příliš brzo odhadovat, máme o tom ale své pochybnosti - získat si specifickou klientelu nespecifickými produkty, o to se třeba v posledních letech v Evropě marně pokouší jiný americký gigant, Ford...
Holden plánuje být jedničkou na australském trhu v roce 2020, v současnosti však jeho podíl klesá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva