Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hennessey HPE800 McLaren MP4-12C: 800 amerických koní pro britský sporťák
1.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Americká firma Hennessey Performance a její šéf a majitel v jedné osobě projevují nebývalý zájem o možnost podívat se na vnitřnosti McLarenu MP4-12C.
John Hennessey se s produktem britské značky McLaren blíže seznámil na loňském Goodwoodském festivalu rychlosti a byl jím uchvácen: „Strávil jsem s tímto vozem spoustu času a hodně mě zaujal. Jsem nadšen, že můžeme vzít tak skvělý stroj a dát mu ještě agresivnější vzhled i výkony,” řekl na adresu modelu MP4-12C John H.
Do úprav se jeden z nejznámějších amerických tunerů pustí patrně až poté, co se najde zákazník ochotný nechat si vyčistit svůj účet. Za jakou částku, to bohužel nevíme, můžeme vám však alespoň popsat, jak si onu konverzi firma představuje.
Američané tvrdí, že podvozek a brzdy jsou stavěné s natolik velkou rezervou, že zlepšit nepotřebují a v případě zakázky na ně nebudou sahat. Motor, to je jiná. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru má od výrobce 600 koní a 600 newtonmetrů, Hennessey Performance má ale vlastní, větší turbodmychadla, které zvýší maximální výkon na 800 koní.
Turba jsou součástí balíčku HPE800, který kromě jiného obsahuje vylepšené mezichladiče, upravené nasávání, modifikované vstřikování a palivová čerpadla, novou spojku a chladič převodovky a kompletně nový titanový výfukový systém. Jak naznačují první dva obrázky, McLaren dostane po zásahu Hennessey Performance karbonový body kit se spoilery, jiná kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a kabinu doplněnou o zakázkové čalounění z kůže a alcantary, plus nějaké karbonové doplňky. Tedy nic, co by později nemohl dostat také otevřený Spyder. Stačí už jen některého ze zákazníků McLarenu přesvědčit, že k němu nezbytně potřebuje i Hennessey.
Představy designérů Hennessey nejsou divoké, naopak jejich úpravy se k sériovému vozu docela hodí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva