Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hasiči museli použít přes 45 tisíc litrů vody, aby uhasili jediný požár Tesly po banálním incidentu
20.11.2022 | Petr Miler
Hlasy hasičů varujících před požáry elektrických aut jsou dokola ignorovány, toto je jen připomíná. Je sice možné, že požárů elektromobilů je vzhledem k jejich stáří statisticky zásadně méně, ale co je to platné, když jednou stejně zestárnou? A jejich hašení je zjevně noční můrou?
Požárům elektrických aut je přirozeně věnována větší pozornost než v případě těch spalovacích. Není to žádná konspirace, jde o novou věc vzbuzující obavy, a tak se o ni lidé více zajímají. A proto o nich média také více informují. Čistě počet článků a reportáží věnovaných těmto událostem tak nemusí podávat věrný obrázek o rizicích spojených s požáry s tím či oním vozem.
Už tedy víme, že požárů elektromobilů je dramaticky méně nejen absolutně, ale i relativně z hlediska pravděpodobnosti vzplanutí. To je fakt, na jiný ale pravidelně upozorňují pojišťovny - když vezmeme v potaz pravděpodobnost požáru spojenou s různými typy vozů stejného věku, situace se rázem srovnává a pravděpodobnost požáru je velmi podobná. V případě spalovacích aut jsou totiž případy spontánního vzplanutí spojené hlavně s dekády starými auty, která jsou v případě elektrických modelů prakticky neexistující věcí.
Jak bude situace vypadat za 15 nebo 20 let, se uvidí, pokud tedy tou dobou budou současné elektromobily ve větší míře ještě jezdit. Jedno je ale jasné už teď - požáry elektroaut jsou událostmi úplně jiného kalibru.Hasiči před tím hlasitě varují už dlouhá léta, nasloucháno jim ale příliš není. A nyní jejich slova připomněla další nehoda, kterou se museli zabývat.
Odehrála se na dálnici 80 v americké Pensylvánii, i když nehoda... Autu se nestalo v podstatě nic, posádka hovoří pouze o tom, že přejela nějaký předmět na silnici. Ten ale poškodil spodek vozu s baterií dost na to, aby auto vzplálo a za pár hodin z něj nezbylo nic. Posádce se naštěstí nic nestalo, hasiči ale informují, že museli použít 12 000 galonů vody (přes 45 tisíc litrů, to je asi půlroční spotřeba vody jedné mladé rodiny), aby oheň dostali pod kontrolu. Pro srovnání - na uhašení spalovacího vozu v průměru podle nich stačí 500 galonů (asi 1 900 litrů) vody. To je dramatický rozdíl, který znamená spoustu kontaminované životodárné tekutiny, emisí apod.
Nemá smysl z toho dělat dalekosáhlé závěry, i podle samotných hasičů to ale přidává poměrně důležitý argument do debaty o ekologičnosti a také skutečné „udržitelnosti” těchto aut. Pakliže každý požár kvůli banální nehodě vyžaduje takové nasazení zdrojů, jak vůbec bude možné se takovými věcmi rozumně zabývat, bude-li elektromobilů v rámci světové flotily aut víc než pár promile? Takový je současný stav, například v České republice jsou elektromobilů v provozu dvě promile. A to se mezi všechna auta započítáváme jen ta osobní a lehká užitková...






Z Tesly Model S po požáru Pensylvánii nezbylo prakticky vůbec nic. Jeho uhašení si vyžádalo mimořádné nasazení hasičů a přes 45 tisíc litrů vody, i když na začátku všeho stál jen kontakt s menším předmětem ležícím na silnici. Foto: Morris Township Volunteer Fire Company, CC0 Public Domain
Zdroj: Morris Township Volunteer Fire Company
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
včeraMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Maverick Vinales potrestán včera 21:32
- Další trumf pro Marca Marqueze včera 19:58
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač včera 17:55
- Souboj do posledního metru vyhrál Piqueras před dvěma Japonci včera 16:37
- Can Öncü zvítězil V Assenu, 18. Vostatek včera 15:50
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 10 hodinamiToto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
včeraProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
včeraNěkdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
včeraGM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 04.13. 19:21 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Onboard videa 04.13. 10:59 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch