Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hammond: „Na internetu si můžeme dělat cokoli.” A ze 4. epizody TGT zmizela půlka
18.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Představa Clarksona, Hammonda a Maye o tom, že u Amazonu nebudou svázáni cenzurou, rychle bere za své. Pokud tedy takovou představu vůbec měli.
Účinkování Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye v Top Gearu bylo svázáno s mnoha různými aférami a aférkami. Nechme nyní stranou, že oproti představám stěžovatelů spíše pomáhaly zvýšit viditelnost a popularitu celého pořadu, podstatné nyní je, že tento stav byl do značné míry vnímán jako projev nepoddajného tria svéhlavých novinářů v nitru jinak konzervativní BBC. Jakési rebelantství má pro část auditoria vždy své kouzlo a tento případ nebyl výjimkou.
Když se cesty Clarksona a spol. s BBC rozešly, leckdo si to vykládal také jako cestu k větší tvůrčí svobodě. Takové pocity podporovalo i trio samo, když zejména Richard Hammond byl opakovaně citován, kterak říká větu jako: „Teď jsme na internetu, můžeme si dělat co chceme...” A nakonec i sám Clarkson svého času pronesl: „Amazon je na internetu a lidé na internetu souloží s koňmi. Takže cokoliv méně ostrého než toto bude jistě v pořádku.” Jak se ale nyní ukazuje, byla to spíše póza.
Jednak není příliš podstatné, zda nějaký pořad pošlete k divákům skrze televizní vysílání, internetový datový přenos nebo třeba s pomocí poštovního holuba nesoucího SD-kartu. Rozdíl tu pochopitelně je - klasické televize mají své regulátory jako je česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, zrovna s nimi ale Top Gear zase tak často v křížku nebyl. Obvykle narážel na problémy vnímání části publika či omezení samotné BBC a v tomto směru Amazon zase tak jiný nebude.
Je to velká firma a velké firmy mají tendenci být „odpovědné”. Že se to bude projevovat i v tom, co pustí do éteru, je nasnadě, a tak se stalo, že ze čtvrté a už několikrát probírané čtvrté epizody The Grand Tour byla v Indii k dispozici jen asi polovina. Proč? Protože kráva, chce se říci. Ta platí v těchto končinách za posvátné zvíře a Amazon nechce dráždit indické publikum záběry na auto poskládané z kousku těla mrtvé krávy. Tak se stalo, že tento díl TGT měl pro Indy pouze 30 minut a 32 sekund, skoro polovinu původní stopáže.
Amazon to nepopírá, prý se snaží být „citlivý k lokální kultuře”, což lze jistě na jednu stranu chápat. Na tu druhou je ale jasné, že nic jako „cokoli krom obcování s koňmi” tady divákům nabídnuto nebude, v Indii se počítá i mrtvá kráva. A není to pochopitelně jediné omezení, byť Amazon říká, že jeho vnitřní cenzura obvykle není až taková a zasahuje běžně spíše sekundy pořadu než minuty či jejich desítky. K dispozici na každý pád bude vždy jen a pouze to, co by příliš neuráželo - ať už Clarkson, Hammond nebo May budou říkat cokoli. Však nakonec je pravděpodobné, že všechna svá opačná vyjádření pronášeli se svou obvyklou nadsázkou...

Čtvrtá epizoda The Grand Tour s „autem z krávy” byla v Indii dlouhá jen něco přes 32 minut - toto auto v ní vůbec nebylo
Zdroj: Shifting Lanes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan