Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Gumpert se skutečně vrací, ale ne jako Gumpert. A bez Gumperta
3.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že je v nadpisu tohoto článku trochu přegumpertováno? Trochu ano, nicméně o firmě, kterou někdejší inženýr Audi zakládal, to platit nebude. Teď ponese jméno Apollo Automobil.
Před pár dny jsme vám přinesli zprávu o tom, že zkrachovalou firmu Gumpert vzkřísili hongkongští milionáři. Někomu to mohlo znít jako silvestrovský žert, ale byl to fakt - výrobce pozoruhodných aut jako Apollo S se znovu vrátil mezi živé a mohlo se zdát, že teď už jen budeme čekat na to, co nám noví majitelé nabídnou. Jenže zase tak jednoduchý tento příběh nebude.
Z nových detailů, které majitelé společnosti zaslali našim kolegům z Worldcarfans vyplývá, že ačkoli koupili zbytky Gumpert GmbH, teď budou firmu provozovat jako Apollo Automobil GmbH. Důvodem je zřejmě to, že nové kapitoly v historii firmy (doslova, tak o budoucnosti hovoří i nový web společnosti) nebude účasten Roland Gumpert, bývalý inženýr Audi, který proslul jako šéf vývoje původního systému Quattro. Ten se nyní údajně s firmami Reiter Engineering a JAS Motorsport podílí na přípravách nového hypersportu, který má zazářit na Severní smyčce Nürburgringu a práva na použití jména Gumpert zřejmě nebyly mezi tím, co si noví majitelé někdejší Gumpert GmbH mohli pořídit.
Proto změna jména na Apollo, což je i jméno jediného dosud standardně prodávaného Gumpertu. Označení „nového”, očekávejme spíše přepracovaného Apolla se tak změní na Arrow a je to právě vůz jménem Apollo Arrow, který uvidíme letos v březnu v Ženevě. Ve virtuální rovině ale bude „nový Gumpert”, pardon, Apollo, sdílnější dříve. Na jeho webu běží odpočet začátku nové kapitoly existenci automobilky, který směřuje k datu 11. ledna.
Dodejme, že novým majitelem exGumpertu je firma Ideal TeamVenture, která dříve (už skoro před rokem) převzala italské De Tomaso, s velkolepými plány. Ty zatím nedošly naplnění a společnost koupila další malou zkrachovalou automobilku. Snad vzkřísí obě a nestane se sama obětí snů o výrobě velkých aut v malém...
Toto je nové jméno logo a logo firmy, která si říkala Gumpert
Zatím poslední novinkou Gumpertu byl model Apollo S. Něco v jeho duchu, akorát pod jménem Apollo Arrow, by se mělo představit letos v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před hodinou - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před hodinou - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva