Gumpert je po smrti. Přišel o zakázky, o investora a nakonec i o „život”

Donedávna se zdálo, že německého malovýrobce supersportů čekají světlé zítřky. Nakonec se ale stal pravý opak, nucený správce oznámil, že se nad firmou zavřela voda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Gumpert je po smrti. Přišel o zakázky, o investora a nakonec i o „život”

29.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Gumpert je po smrti. Přišel o zakázky, o investora a nakonec i o „život”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Donedávna se zdálo, že německého malovýrobce supersportů čekají světlé zítřky. Nakonec se ale stal pravý opak, nucený správce oznámil, že se nad firmou zavřela voda.

Gumpert byl od doby svého založení v roce 2004 synonymem pro výrobce extrémních sporťáků, které do značné míry těžily ze schopností a kontaktů Rolanda Gumperta, bývalého manažera Audi. Nevíme, zda se mu alespoň na nějaký čas podařilo z této firmy udělat fungující podnik, poslední léta pro něj ale každopádně šťastná nebyla. Loni se pak finanční rezervy firmy ztenčily natolik, že musela vyhlásit insolvenci.

Hned v tu chvíli jsme ale konstatovali, že to pro firmu nemusí znamenat konec, potřebovala pouze silného investora, který by ji dovolil vypořádat se s věřiteli a znovu „nakopnout” výrobu. Takový se objevil krátce poté a k obnovení výroby došlo záhy. Zahálet navíc neměl ani vývoj, přišlo nové Apollo S 2013 a slíbeny byly pro letošek další dva modely, mezi nimi zřejmě i sériové Tornante. S vidinami těchto zítřků jsme žili až dosud, kdy přišla studená sprcha.

Insolvenční správce Görge Scheid totiž podle německých médií ohlásil, že zmíněný investor nakonec odmítl uhradit částku požadovanou za převzetí firmy a Gumpert tedy nepřevezme. Vzhledem k tomu, tedy zřejmě i právě proto, že firma přijala v poslední době minimum objednávek, pak došlo i k propuštění jejích současných 19 zaměstnanců a počítá se s její likvidací.

Žádné vyhlídky na lepší zítřky tedy alespoň v tuto chvíli neexistují, i když pochopitelně nelze vyloučit, že v rámci likvidace značku Gumpert koupí úplně jiná společnost třeba i z jiného kontinentu a s nějakým tím Gumpertem se ještě někdy setkáme. Dnes ale platí, že se nad firmou zavřela voda a žádné další novinky v dosavadním duchu od ní nelze očekávat.


Gumpert je po smrti. Přišel o zakázky, o investora a nakonec i o „život” - 1 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 01Gumpert je po smrti. Přišel o zakázky, o investora a nakonec i o „život” - 2 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 02Gumpert je po smrti. Přišel o zakázky, o investora a nakonec i o „život” - 3 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 03Gumpert je po smrti. Přišel o zakázky, o investora a nakonec i o „život” - 4 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 04Gumpert je po smrti. Přišel o zakázky, o investora a nakonec i o „život” - 5 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 05
Gumpert Apollo S měl být první vlaštovkou z několika novinek, kterých se od značky dočkáme v letošním roce. Nakonec se ale stal labutí písní celé firmy...

Zdroje: T-Online, Autoblog.nl

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.