Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje
31.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma bývalého manažera Audi nezvládla expanzi na čínský trh. Insolvenční správce ale již po první návštěvě továrny řekl, že úspěch by ještě mohl přijít.
Srpen není vůči německým malosériovým sportovním značkám zrovna přívětivý. Poté, co bankrot vyhlásil Melkus z bývalé NDR, přišla řada i na jeho západního souseda. U Gumpertu se však prý ještě rýsují plány na znovunastartování výroby. Jednání s investory mají proběhnout během několika málo dní, výsledek je ale nejistý, přestože zakladatel firmy Roland Gumpert hýří sebevědomím.
„Apollo si získalo širokou fanouškovskou základnu napříč Německem i celou Evropou. Nyní se o tyto zákazníky musíme postarat. Samotná výroba navíc pokračuje a během týdne bychom měli prodat další vůz,“ píše se v tiskovém prohlášení bývalého vysoce postaveného manažera Audi.
Ten od automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku odešel v roce 2003, aby mohl již 8. ledna roku následujícího zakládat firmy honosící se jeho vlastním příjmením. Prodeje od té doby sice narůstaly, takže automobilka Gumpert se rozrostla na 30 zaměstnanců, díru do světa však Apollo neudělalo. A to ani s modely R a Enraged.
Pomoci měla expanze na čínský trh, o kterou se Roland Gumpert pokoušel několik let. Nakonec však z velkorysých plánů sešlo a tak musela být u soudu v německém Geru podána žádost o ochranu před věřiteli. Insolvenční správce Görge Scheid však již po první návštěvě továrny prohlásil, že možnost zotavení tu je.
Jistota Rolanda Gumperta tedy zřejmě pramení odsud. Vyhráno sice nemá, jeho šance jsou ale o poznání větší než v případě firmy Melkus. I ta totiž nyní ohlásila, že pracuje na návratu. U ní ale bohužel nevidíme ani to světlo na konci tunelu.
Gumpert Apollo ve verzích R a Enraged byl představen letos v Ženevě. Oba vozy jsou designovány přímo na míru asijské klientele, vstup na čínský trh se ale firmě nakonec nepovedl. To je prý dle Rolanda Gumperta příčinou aktuálního neúspěchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 30 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000