Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje
31.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma bývalého manažera Audi nezvládla expanzi na čínský trh. Insolvenční správce ale již po první návštěvě továrny řekl, že úspěch by ještě mohl přijít.
Srpen není vůči německým malosériovým sportovním značkám zrovna přívětivý. Poté, co bankrot vyhlásil Melkus z bývalé NDR, přišla řada i na jeho západního souseda. U Gumpertu se však prý ještě rýsují plány na znovunastartování výroby. Jednání s investory mají proběhnout během několika málo dní, výsledek je ale nejistý, přestože zakladatel firmy Roland Gumpert hýří sebevědomím.
„Apollo si získalo širokou fanouškovskou základnu napříč Německem i celou Evropou. Nyní se o tyto zákazníky musíme postarat. Samotná výroba navíc pokračuje a během týdne bychom měli prodat další vůz,“ píše se v tiskovém prohlášení bývalého vysoce postaveného manažera Audi.
Ten od automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku odešel v roce 2003, aby mohl již 8. ledna roku následujícího zakládat firmy honosící se jeho vlastním příjmením. Prodeje od té doby sice narůstaly, takže automobilka Gumpert se rozrostla na 30 zaměstnanců, díru do světa však Apollo neudělalo. A to ani s modely R a Enraged.
Pomoci měla expanze na čínský trh, o kterou se Roland Gumpert pokoušel několik let. Nakonec však z velkorysých plánů sešlo a tak musela být u soudu v německém Geru podána žádost o ochranu před věřiteli. Insolvenční správce Görge Scheid však již po první návštěvě továrny prohlásil, že možnost zotavení tu je.
Jistota Rolanda Gumperta tedy zřejmě pramení odsud. Vyhráno sice nemá, jeho šance jsou ale o poznání větší než v případě firmy Melkus. I ta totiž nyní ohlásila, že pracuje na návratu. U ní ale bohužel nevidíme ani to světlo na konci tunelu.
Gumpert Apollo ve verzích R a Enraged byl představen letos v Ženevě. Oba vozy jsou designovány přímo na míru asijské klientele, vstup na čínský trh se ale firmě nakonec nepovedl. To je prý dle Rolanda Gumperta příčinou aktuálního neúspěchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva