Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje
31.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma bývalého manažera Audi nezvládla expanzi na čínský trh. Insolvenční správce ale již po první návštěvě továrny řekl, že úspěch by ještě mohl přijít.
Srpen není vůči německým malosériovým sportovním značkám zrovna přívětivý. Poté, co bankrot vyhlásil Melkus z bývalé NDR, přišla řada i na jeho západního souseda. U Gumpertu se však prý ještě rýsují plány na znovunastartování výroby. Jednání s investory mají proběhnout během několika málo dní, výsledek je ale nejistý, přestože zakladatel firmy Roland Gumpert hýří sebevědomím.
„Apollo si získalo širokou fanouškovskou základnu napříč Německem i celou Evropou. Nyní se o tyto zákazníky musíme postarat. Samotná výroba navíc pokračuje a během týdne bychom měli prodat další vůz,“ píše se v tiskovém prohlášení bývalého vysoce postaveného manažera Audi.
Ten od automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku odešel v roce 2003, aby mohl již 8. ledna roku následujícího zakládat firmy honosící se jeho vlastním příjmením. Prodeje od té doby sice narůstaly, takže automobilka Gumpert se rozrostla na 30 zaměstnanců, díru do světa však Apollo neudělalo. A to ani s modely R a Enraged.
Pomoci měla expanze na čínský trh, o kterou se Roland Gumpert pokoušel několik let. Nakonec však z velkorysých plánů sešlo a tak musela být u soudu v německém Geru podána žádost o ochranu před věřiteli. Insolvenční správce Görge Scheid však již po první návštěvě továrny prohlásil, že možnost zotavení tu je.
Jistota Rolanda Gumperta tedy zřejmě pramení odsud. Vyhráno sice nemá, jeho šance jsou ale o poznání větší než v případě firmy Melkus. I ta totiž nyní ohlásila, že pracuje na návratu. U ní ale bohužel nevidíme ani to světlo na konci tunelu.















Gumpert Apollo ve verzích R a Enraged byl představen letos v Ženevě. Oba vozy jsou designovány přímo na míru asijské klientele, vstup na čínský trh se ale firmě nakonec nepovedl. To je prý dle Rolanda Gumperta příčinou aktuálního neúspěchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 7 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 4 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 6 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 7 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 9 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... před hodinou - abgx1
- Rychlodotazy před 3 hodinami - Kavis
- Fiat a vše kolem nich před 3 hodinami - abgx1
- BMW Divize před 7 hodinami - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... dnes - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI dnes - tomkathy
- Genesis dnes - lauralordelaure
- VZKAZY včera - řidičBOB