Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
GRMN 86: sportovní novinkou pro Tokio je GT 86 zrcadlící zkušenosti z Ringu
11.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nic než upravenou Toyotu GT 86 jsme v Tokiu nečekali a ničeho jiného jsme se také nedočkali. GRMN 86 je ale zajímavé auto, má i karbon-keramické brzdy.
Poslední týdny se mluví hlavně o tom, zda Toyota přiveze do Detroitu novou Supru. Je to logické, jde o jeden z nejrespektovanějších sporťáků značky, který by její současné image dodal patřičnou vzpruhu. V podobný čas ale dvorní úpravce Gazoo Racing avizoval jakýsi sportovní koncept pro Tokio Auto Salon a někteří hned začali trojčit, že by se mohlo také jednat o novou Supru.
Podle první upoutávky to ale vypadalo spíše na vyladěnou Toyotu GT 86 a včerejší premiéra vozu v Zemi vycházejícího slunce tuto domněnku potvrdila. Jméno novinky je GRMN 86 Concept, tedy studie vyladěné „šestaosmdesátky”, která od Gazoo rohnodně není tou první. Co přesně úpravce sleduje tímto dílem, nevíme, podle jeho slov jde ale o koncept silničního vozu, který zrcadlí technické zkušenosti získané při 24hodinovce na Severní smyčce německého Nürburgringu.
Co to přesně znamená? Do detailu nevíme. Vzhled vozu vypadá skoro závodně, když obsahuje řadu nových aerodynamických prvků (zejména pak zadní křídlo vhodné i k přežehlení závodní kombinézy) a odlehčujících komponent - auto dostalo karbonovou střechu, kapotu motoru a víko kufru. Patrné jsou ale také úpravy na podvozku, který byl poladěn a snížen a zajímavé je též použití karbon-keramických brzd - u auta vážícího 1 200 kilogramů docela překvapivý krok.
Je možné, že disponuje zásadně vyšším výkonem, o tom ale Gazoo mlčí. Je tedy dost dobře možné i to, že na motor naopak sáhnuto nebylo - jistotou je jen použití manuální převodovky se šesti stupni, pochopitelně pohonu zadních kol a mechanického samosvorného diferenciálu. Jestli se tohle dílo někdy dostane do výroby a případně za jakou cenu, nevíme. Nám je sympatické, při představě částky, na kterou by přišlo produkční provedení, si ale úspěchem na trhu úplně jisti nejsme...
GRMN 86 vypadá jako seriozní sportovní náčiní a míněn je přitom jako silniční vůz. Jestli někdy okusí pot z rukou koncových zákazníků, zůstává zatím neznámou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva