Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
General Motors plánuje nové motory Ecotec, i tříválcové
13.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern General Motors bude následovat současný trend zmenšování motorů a počtu válců. Ohlásil plány na vývoj a výrobu nové generace přeplňovaných agregátů, které by měly dorazit v roce 2015.
Nové globální motory budou mít tři nebo čtyři válce a objem od 1,0 do 1,5 litru. Ponesou jméno Ecotec a GM prohlašuje, že se stávajícími pohonnými jednotkami se stejným označením nebudou mít nic společného. Motory dostanou výfukovými plyny poháněná turbodmychadla, přímé vstřikování a hlavním materiálem použitým při jejich stavbě má být především hliník.
General Motors pochopitelně nespecifikoval výkony, ale rovněž neprozradil, které atmosférické nebo výběhové přeplňované motory nová generace nahradí. Firma dále tvrdí, že auta jimi vybavená budou moci jezdit na alternativní paliva, což signalizuje, že Opel a další značky koncernu se patrně budou držet CNG a zřejmě také E85, což ale podle současných pravidel - jak jsme psali minule - není žádná výhra.
Produkce motorů nové generace má začít v polovině této dekády s předpokládanou produkcí dva miliony kusů do roku 2020. GM rovněž upozorňuje, že vozy prodávané ve Spojených státech dostanou výlučně čtyřválce, ačkoli představa patnáctistovky v modelech Malibu či Impala je docela bizarní a snad tím myslí spíše „korejské“ modely Sonic či Cruze.
Nová rodina motorů vznikne ve spolupráci GM a čínských nebo čínsko-amerických firem Shanghai Automotive Industry (SAIC), Shanghai General Motors (SGM) a Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC). Mají být montovány do příštích globálních modelů a důvodem jejich vzniku je prostý a nese jasný environmentální podtón. „Naši zákazníci po celém světě souhlasí s tím, že musíme snižovat závislost na ropě a omezit emise oxidu uhličitého,“ řekl Jim Federico výkonný šéf GM pro malé globální vozy a elektromobily a dodal: „Zuřivě pracujeme na elektrifikaci aut a dalších technologiích, ale okamžitý pokrok bude pořád vycházet ze zdokonalování motorů s vnitřním spalováním.“




Chevrolet Cruze Eco dostal ve Spojených státech motor 1,4 Turbo, Malibu Eco je zase hybrid s motorem 2,4 a 15kilowattovým elektromotorem. Přeplňovanou čtrnáctistovku dnes používá i ostřejší verze Soniku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 2 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva