Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford přiznává, že motor nového Focusu RS měl problémy se spolehlivostí (videa)
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další dvě epizody mapující vývoj ostrého hatchbacku odhalují nejen řádění za Polárním kruhem, ale rovněž nesnáze spojené s 2,3litrovým čtyřválcem.
Zrození třetí generace Fordu Focus RS zabralo modrému oválu dva a půl roku. Vývojový tým se po tu dobu musel potýkat s nemalými obtížemi, které se automobilka rozhodla zmapovat v osmidílné sérii prezentované na serveru YouTube. My jsme vám prozatím představili čtyři části, přičemž u posledních dvou jsme již museli konstatovat jistou nudu a nezáživnost. Zároveň jsme však naznačili, že s další epizodou by mohlo přijít jisté vzrušení, neboť tým techniků vyrazil za Polární kruh.
Dočkali jsme se tedy alespoň špetky zábavy? To ano, nicméně zároveň tu máme také jisté zmatení, a to nikoliv na naší straně, ale na straně modrého oválu. Technici se totiž v záplavě sněhu a ledu zmiňují o problémech s pohonnou jednotkou, o nichž však v předchozích čtyřech částech nepadlo ani slovo. Důvodem je, že na agregát se zaměřuje až šestá epizoda, v níž se pro změnu vracíme do technického centra v Duntonu.
Čtyřválcový 2,3litrový motor sice modrý ovál používá již ve Fordu Mustang, nicméně pro potřeby modelu Focus RS byl cílem vyšší výkon i točivý moment. To podle Steva Ellise nebyl až takový problém, nicméně pohonná jednotka v ten moment začala vykazovat jistou nespolehlivost, zvláště na limitu. Jak se vše povedlo vyřešit, to se již nedozvíme. Nicméně jistotou prý je, že veškeré nesnáze nakonec překonány byly.
Vyjma toho se také dozvíme, že Ford vyrobil dodatečných 53 prototypů, které by měly prokázat celkovou spolehlivost vozu. Všechny exempláře přitom sjely z výrobní linky v německém Saarlouis, kde se bude montovat také plně produkční verze, a to pro celý svět. Do té doby ale ještě zbývá nějaký ten čas, který nám modrý ovál vyplní posledními dvěma epizodami seriálu Rebirth of an Icon (Znovuzrození ikony).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva