Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford přiznává, že motor nového Focusu RS měl problémy se spolehlivostí (videa)
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další dvě epizody mapující vývoj ostrého hatchbacku odhalují nejen řádění za Polárním kruhem, ale rovněž nesnáze spojené s 2,3litrovým čtyřválcem.
Zrození třetí generace Fordu Focus RS zabralo modrému oválu dva a půl roku. Vývojový tým se po tu dobu musel potýkat s nemalými obtížemi, které se automobilka rozhodla zmapovat v osmidílné sérii prezentované na serveru YouTube. My jsme vám prozatím představili čtyři části, přičemž u posledních dvou jsme již museli konstatovat jistou nudu a nezáživnost. Zároveň jsme však naznačili, že s další epizodou by mohlo přijít jisté vzrušení, neboť tým techniků vyrazil za Polární kruh.
Dočkali jsme se tedy alespoň špetky zábavy? To ano, nicméně zároveň tu máme také jisté zmatení, a to nikoliv na naší straně, ale na straně modrého oválu. Technici se totiž v záplavě sněhu a ledu zmiňují o problémech s pohonnou jednotkou, o nichž však v předchozích čtyřech částech nepadlo ani slovo. Důvodem je, že na agregát se zaměřuje až šestá epizoda, v níž se pro změnu vracíme do technického centra v Duntonu.
Čtyřválcový 2,3litrový motor sice modrý ovál používá již ve Fordu Mustang, nicméně pro potřeby modelu Focus RS byl cílem vyšší výkon i točivý moment. To podle Steva Ellise nebyl až takový problém, nicméně pohonná jednotka v ten moment začala vykazovat jistou nespolehlivost, zvláště na limitu. Jak se vše povedlo vyřešit, to se již nedozvíme. Nicméně jistotou prý je, že veškeré nesnáze nakonec překonány byly.
Vyjma toho se také dozvíme, že Ford vyrobil dodatečných 53 prototypů, které by měly prokázat celkovou spolehlivost vozu. Všechny exempláře přitom sjely z výrobní linky v německém Saarlouis, kde se bude montovat také plně produkční verze, a to pro celý svět. Do té doby ale ještě zbývá nějaký ten čas, který nám modrý ovál vyplní posledními dvěma epizodami seriálu Rebirth of an Icon (Znovuzrození ikony).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 37 minutamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva