Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem

Můžete se tomu divit, ale přesné technické parametry nového Fordu GT jsou stále tajemstvím. Maximální rychlost už mezi ně ale nepatří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem

17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Můžete se tomu divit, ale přesné technické parametry nového Fordu GT jsou stále tajemstvím. Maximální rychlost už mezi ně ale nepatří.

Příchod nové generace Fordu GT provází až zbytečně mnoho hořkosti. Může za to především samotná automobilka spuštěním dost hloupé hry s dostupností, kterou dokáže dále „šperkovat”. Nejde tu ale jen o pocity, další negativní aspekty souvisejí s až nepochopitelně vysokou spotřebou či přístrojovým štítem, který bychom v novém autě čekali někdy před 30 léty, ne v roce 2017.

Značka se pochopitelně stále pokouší zlepšit reputaci své sportovní vlajkové lodi, pročež nyní pustila do světa další snímek palubky, tentokráte přepnuté do jízdního režimu VMax. V tomto módu přitom Ford GT dosahuje nejvyšší rychlosti, která byla onou fotografií velmi pravděpodobně prozrazena. Pochopitelně, nemůžeme si tím být stoprocentně jisti, ale asi by automobilka fotografií palubky v režimu „maximální rychlost” neukazovala na displeji cokoli jiného než... maximální rychlost. Ta je zde vyjádřena hodnotou 216 mil v hodině, tedy na 348 km/h. To je samozřejmě na značku nemalé číslo, i když „jen“ o 18 km/h vyšší než u předchozího GT - to zvládlo 330 km/h.

Můžete se divit, že se v hádankách bavíme o tak základním technickém údaji dnes, kdy je vůz dávno vyprodán, ale to jsou ony fordí hrátky. Automobilka pochopitelně maximálku dávno zná, dosud ale řekla jen tolik, že vůz pojede přes 320 km/h, víc nic. Ovšem, 348 km/h vypadá jako číslo, na které si mělo smysl počkat, i když je třeba brát v úvahu i vysokou cenu, která na bedra novinky klade nemalá očekávání. Za očekávaných 12 milionů korun (ano, ani cenu přesně neznáme) si totiž můžete pořídit třeba vylepšené Lamborghini Aventador S, které je o jeden kilometr v hodině rychlejší. Navíc nebudete muset čekat na schválení značky, že si jej můžete objednat.

A máme tu ještě jeden aspekt, který lze označit za pozitivní a o kterém dosud nepadlo ani slovo. Řeč je o rychlosti přepnutí GT do režimu Race, s čímž je spojen pokles světlé výšky o 50 milimetrů a zároveň aretace zadního spoileru do polohy, při které generuje maximální přítlak. S podobným přenastavením se samozřejmě shledávají takřka všichni majitelé moderních supersportů, kteří si ale již museli vypěstovat nemalou trpělivost. Kupříkladu u McLarenu P1 tato rekonfigurace zabere opravdu dlouhých 27 sekund. S její aktivací tak pomalu můžete začít ještě před nasoukáním do závodního overalu. A přesto vám ještě zbude čas na zavázání bot a nasazení rukavic či helmy.

V případě Fordu GT ale pomalu nestihnete ani tyto doplňky vytáhnout z tašky, přepnutí do režimu Race totiž zabere pouhé čtyři sekundy. Tedy sedmkrát méně času než u britského hybridního supersportu, který přitom byl ještě dražší. Jak se tedy zdá, každá značka vkládá finance do jiných oblastí vývoje a je pouze na zákaznících, aby usoudili, co je pro ně prioritou.


Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem - 1 - Ford GT 2017 dalsi nove foto 01Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem - 2 - Ford GT 2017 dalsi nove foto 02
Nový Ford GT bude zvládat maximálku 348 km/h...

Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem - 3 - Ford GT 2017 dalsi nove foto 03Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem - 4 - Ford GT 2017 dalsi nove foto 04Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem - 5 - Ford GT 2017 dalsi nove foto 05
...jeho hlavní devizou je ale bleskurychlé přepnutí do režimu Race, jenž zvládá za pouhé čtyři sekundy. Tedy sedmkrát rychleji než McLaren P1

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.