Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Mustang má teď v motoru neskutečné množství oleje. Jak je na tom váš vůz?
29.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Existuje jen hrstka aut, v jejichž „žilách” koluje větší množství oleje než v motoru Mustangu GT 2018. A to má pod kapotou „jen” pětilitrový V8.
Kolik litrů oleje pojme motor vašeho auta? Čtyři, pět, šest? Možná sedm, pokud máte pod kapotou něco opravdu velkého? Troufneme si říci, že pokud nejezdíte Veyronem (41,6 litru, bez legrace), nebude to víc než v případě pětilitrového osmiválce Coyote pod kapotou faceliftovaného Fordu Mustang GT. Ten jej totiž potřebuje 9,5 litru.
Proč tolik, zejména když dosud 5,0 V8 Coyote potřeboval „jen” 7,6 litru oleje? Uživatelský manuál nového Mustangu, ze kterého informace o množství oleje pochází, na tuhle otázku odpověď nedává. Říká jen, že chladiva je v motoru 12,88 litru a do automatické 10st. převodovky patří 11,17 l oleje, takže náplň v motoru teď vlastně jen více koresponduje s ostatními.
Jak jsme se dozvěděli už v lednu při představení Mustangu „s předkusem, pětilitr V8 Coyote dostal nové, dvojité vstřikování paliva - přímé i nepřímé. Také se zvýšil jeho kompresní poměr z 11:1 na 12:1, což přineslo vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Jestli to nějak souvisí s olejovou náplní, netušíme, 9,5 litru je ale krajně neobvyklé množství. Srovnávat se s ním mohou snad jen šestiválce Porsche, které kvůli umístění motoru používají velmi komplikovaný olejový systém. A nebo auta s většími motory V12 používající i přes 12 litrů oleje (Lamborghini) či W16 jako Bugatti (ale to je naprostý extrém), které pracují i s více jak 40 litry.
A kolik litrů oleje pojme motor vašeho auta? My jsme při průzkumu mezi kolegy v redakci skončili nejvýše na 8,5 litrech, a to už chtělo nějaký motor. Ovšem, třeba máte v garáži stroj, kterému motoru koluje ještě více „syntetické krve”...
Tohle je uživatelský manuál omlazeného Mustangu. Všimněte si množství oleje v motoru - engine oil
Faceliftovaný Mustang se oficiálně ukázal už v lednu tohoto roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva