Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Mustang 2014 2,3 Ecoboost: základní poník bude čtyřválcový, s výkonem 300 koní
8.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nejslabší nový Mustang nafasuje přepracovanou pohonnou jednotku z Focusu ST. Zvětšení objemu dvoulitru a další úpravy zajistí kolem 300 koní
Sporadické zprávy o příští globální generaci Fordu Mustang s čtyřválcovým motorem jsou pořád považovány za nepotvrzené zákulisní drby a mnoho se na tom nezměnilo ani po oficiální tiskové konferenci na ženevském autosalonu. O rozhodnutí okleštit budoucí pony ale pochybuje už jen málokdo.
Nově informaci o nasazení downsizovaného motoru v budoucím Mustangu chystaném pro rok 2014 (jako modelový rok 2015) potvrzuje také americká stránka Edmunds, jejíž redaktoři zachytili na právě probíhající výstavě v Ženevě více podrobností. Vůz podle jejich zjištění dostane zážehový čtyřválec o objemu 2,3 litru, který má být odvozený od přeplňovaného dvoulitru Ecoboost v aktuálním Fordu Focus ST.
Výkon pohonné jednotky se zvětšením objemu a dalšími modifikacemi zvýší z 250 na 300 koní. Pokud si vzpomenete, co jsme psali o chystaném Focusu RS, tohle by mohlo být také jeho srdce, akorát uložené napříč a nikoli podélně. Zajímavé je, že Ford údajně plánuje montovat základní čtyřválec pod kapotu nového Mustangu jen kvůli evropským trhům a jeho restrikcím ve formě pokut za vyšší než limitem stanovené emise oxidu uhličitého.
Další technické detaily, ceny i termín uvedení „poníka“ na trh si Ford zatím bedlivě střeží, víme ale, že čtyřválec naštěstí nemá být v Evropě jedinou volbou. Kromě R4 má být nový Mustang v EU normálně k mání také s šesti a osmiválcovými motory.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Zdroje: Edmunds, Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva