Ford Mustang 2014 2,3 Ecoboost: základní poník bude čtyřválcový, s výkonem 300 koní

Nejslabší nový Mustang nafasuje přepracovanou pohonnou jednotku z Focusu ST. Zvětšení objemu dvoulitru a další úpravy zajistí kolem 300 koní
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford Mustang 2014 2,3 Ecoboost: základní poník bude čtyřválcový, s výkonem 300 koní

8.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford Mustang 2014 2,3 Ecoboost: základní poník bude čtyřválcový, s výkonem 300 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejslabší nový Mustang nafasuje přepracovanou pohonnou jednotku z Focusu ST. Zvětšení objemu dvoulitru a další úpravy zajistí kolem 300 koní

Sporadické zprávy o příští globální generaci Fordu Mustang s čtyřválcovým motorem jsou pořád považovány za nepotvrzené zákulisní drby a mnoho se na tom nezměnilo ani po oficiální tiskové konferenci na ženevském autosalonu. O rozhodnutí okleštit budoucí pony ale pochybuje už jen málokdo.

Nově informaci o nasazení downsizovaného motoru v budoucím Mustangu chystaném pro rok 2014 (jako modelový rok 2015) potvrzuje také americká stránka Edmunds, jejíž redaktoři zachytili na právě probíhající výstavě v Ženevě více podrobností. Vůz podle jejich zjištění dostane zážehový čtyřválec o objemu 2,3 litru, který má být odvozený od přeplňovaného dvoulitru Ecoboost v aktuálním Fordu Focus ST.

Výkon pohonné jednotky se zvětšením objemu a dalšími modifikacemi zvýší z 250 na 300 koní. Pokud si vzpomenete, co jsme psali o chystaném Focusu RS, tohle by mohlo být také jeho srdce, akorát uložené napříč a nikoli podélně. Zajímavé je, že Ford údajně plánuje montovat základní čtyřválec pod kapotu nového Mustangu jen kvůli evropským trhům a jeho restrikcím ve formě pokut za vyšší než limitem stanovené emise oxidu uhličitého.

Další technické detaily, ceny i termín uvedení „poníka“ na trh si Ford zatím bedlivě střeží, víme ale, že čtyřválec naštěstí nemá být v Evropě jedinou volbou. Kromě R4 má být nový Mustang v EU normálně k mání také s šesti a osmiválcovými motory.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.

Zdroje: Edmunds, Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.