Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce
26.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Když Ford vyřadil z nabídky motorizací pro Mondeo přeplňovaný zážehový pětiválec, zákazníci přišli o víc než jen osobité a líbivé vrčení. Společně s jedním válcem se v nejsilnější verzi ztratil také spojkový pedál.
Evropská divize Fordu snížila postupem času počet válců svého nejsilnějšího vozu nejdříve ze šesti na pět, až na současné čtyři. Stejně tak padl třílitrový objem minulé generace Mondea na 2,5 litru a později až na dnešních 2,0 l. Jistě, Fordu nelze upřít snahu nahradit chybějící alespoň výkonem. Jenže kdo se alespoň jednou svezl v některé z verzí ST200, ST220 anebo 2,5T, musí mi dát za pravdu, že ani desetilitrová nebo vyšší spotřeba nemohla otupit přebytek charakteru, který právě poslednímu Mondeu 2,0 Ecoboost chybí. Ostatně, naráželi jsme na to i v našem podrobném testu právě dvoulitrového EcoBoostu.
Navíc nezůstalo jen u toho. Společně s řadovým petiválcem Volva zmizela také manuální převodovka. Přestože se dvoulitr nabízí ve dvou výkonových variantách s 203 a 240 koni, Ford nepovažoval za nutné kombinovat je s jinou než dvouspojkovou převodovku Powershift. K nápravě dojde až teď. V českém ceníku se nový manuální šestikvalt zatím neobjevil, ale v tom německém už ano a díky tomu na tamním trhu Mondeo 2,0 Ecoboost zlevnilo až o 2 000 eur (tedy asi o 50 tisíc Kč).
Jakou strategii nasadí domácí importér, zatím není jasné, ale nižší základní cena je reálná. V Německu bude možné objednávat tuto kombinaci již od příštího měsíce, proto se předpokládá, že do konce roku se tak stane i u nás. A protože dvoulitrový Ecoboost je součástí dalších modelů, očekávejte identickou možnost volby také v případě Fordu S-Max a Galaxy.
A jak se manuál projeví na měřených parametrech? Údaje jsou zatím předběžné, ale kombinovaná spotřeba obou výkonových verzí má být nižší o deci - spadla tedy na 7,6 litru/100 km. Maximální rychlost silnějšího Mondea vzrostla nepatrně z 246 na 250 km/h a čas potřebný k akceleraci se zkrátil ze 7,5 na 7,3 sekundy. Ke změnám podobného rozsahu došlo také u slabšího dvoulitru a lepší hodnoty Ford uvádí napříč všemi karosářskými variantami.
Nejsilnější Mondeo bude opět k mání s manuální převodovkou, kterou Ford vyřadil společně s pětiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie