Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce

Když Ford vyřadil z nabídky motorizací pro Mondeo přeplňovaný zážehový pětiválec, zákazníci přišli o víc než jen osobité a líbivé vrčení. Společně s jedním válcem se v nejsilnější verzi ztratil také spojkový pedál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce

26.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když Ford vyřadil z nabídky motorizací pro Mondeo přeplňovaný zážehový pětiválec, zákazníci přišli o víc než jen osobité a líbivé vrčení. Společně s jedním válcem se v nejsilnější verzi ztratil také spojkový pedál.

Evropská divize Fordu snížila postupem času počet válců svého nejsilnějšího vozu nejdříve ze šesti na pět, až na současné čtyři. Stejně tak padl třílitrový objem minulé generace Mondea na 2,5 litru a později až na dnešních 2,0 l. Jistě, Fordu nelze upřít snahu nahradit chybějící alespoň výkonem. Jenže kdo se alespoň jednou svezl v některé z verzí ST200, ST220 anebo 2,5T, musí mi dát za pravdu, že ani desetilitrová nebo vyšší spotřeba nemohla otupit přebytek charakteru, který právě poslednímu Mondeu 2,0 Ecoboost chybí. Ostatně, naráželi jsme na to i v našem podrobném testu právě dvoulitrového EcoBoostu.

Navíc nezůstalo jen u toho. Společně s řadovým petiválcem Volva zmizela také manuální převodovka. Přestože se dvoulitr nabízí ve dvou výkonových variantách s 203 a 240 koni, Ford nepovažoval za nutné kombinovat je s jinou než dvouspojkovou převodovku Powershift. K nápravě dojde až teď. V českém ceníku se nový manuální šestikvalt zatím neobjevil, ale v tom německém už ano a díky tomu na tamním trhu Mondeo 2,0 Ecoboost zlevnilo až o 2 000 eur (tedy asi o 50 tisíc Kč).

Jakou strategii nasadí domácí importér, zatím není jasné, ale nižší základní cena je reálná. V Německu bude možné objednávat tuto kombinaci již od příštího měsíce, proto se předpokládá, že do konce roku se tak stane i u nás. A protože dvoulitrový Ecoboost je součástí dalších modelů, očekávejte identickou možnost volby také v případě Fordu S-Max a Galaxy.

A jak se manuál projeví na měřených parametrech? Údaje jsou zatím předběžné, ale kombinovaná spotřeba obou výkonových verzí má být nižší o deci - spadla tedy na 7,6 litru/100 km. Maximální rychlost silnějšího Mondea vzrostla nepatrně z 246 na 250 km/h a čas potřebný k akceleraci se zkrátil ze 7,5 na 7,3 sekundy. Ke změnám podobného rozsahu došlo také u slabšího dvoulitru a lepší hodnoty Ford uvádí napříč všemi karosářskými variantami.


Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce - 1 - Ford Mondeo 2011 facelift dalsi 38Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce - 2 - Ford Mondeo 2011 facelift dalsi 41Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce - 3 - Test Ford Mondeo 20 EcoBoost Powershift 26Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce - 4 - Test Ford Mondeo 20 EcoBoost Powershift 25Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce - 5 - Test Ford Mondeo 20 EcoBoost Powershift 46Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce - 6 - Test Ford Mondeo 20 EcoBoost Powershift 48
Nejsilnější Mondeo bude opět k mání s manuální převodovkou, kterou Ford vyřadil společně s pětiválcem

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.