Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce
26.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Když Ford vyřadil z nabídky motorizací pro Mondeo přeplňovaný zážehový pětiválec, zákazníci přišli o víc než jen osobité a líbivé vrčení. Společně s jedním válcem se v nejsilnější verzi ztratil také spojkový pedál.
Evropská divize Fordu snížila postupem času počet válců svého nejsilnějšího vozu nejdříve ze šesti na pět, až na současné čtyři. Stejně tak padl třílitrový objem minulé generace Mondea na 2,5 litru a později až na dnešních 2,0 l. Jistě, Fordu nelze upřít snahu nahradit chybějící alespoň výkonem. Jenže kdo se alespoň jednou svezl v některé z verzí ST200, ST220 anebo 2,5T, musí mi dát za pravdu, že ani desetilitrová nebo vyšší spotřeba nemohla otupit přebytek charakteru, který právě poslednímu Mondeu 2,0 Ecoboost chybí. Ostatně, naráželi jsme na to i v našem podrobném testu právě dvoulitrového EcoBoostu.
Navíc nezůstalo jen u toho. Společně s řadovým petiválcem Volva zmizela také manuální převodovka. Přestože se dvoulitr nabízí ve dvou výkonových variantách s 203 a 240 koni, Ford nepovažoval za nutné kombinovat je s jinou než dvouspojkovou převodovku Powershift. K nápravě dojde až teď. V českém ceníku se nový manuální šestikvalt zatím neobjevil, ale v tom německém už ano a díky tomu na tamním trhu Mondeo 2,0 Ecoboost zlevnilo až o 2 000 eur (tedy asi o 50 tisíc Kč).
Jakou strategii nasadí domácí importér, zatím není jasné, ale nižší základní cena je reálná. V Německu bude možné objednávat tuto kombinaci již od příštího měsíce, proto se předpokládá, že do konce roku se tak stane i u nás. A protože dvoulitrový Ecoboost je součástí dalších modelů, očekávejte identickou možnost volby také v případě Fordu S-Max a Galaxy.
A jak se manuál projeví na měřených parametrech? Údaje jsou zatím předběžné, ale kombinovaná spotřeba obou výkonových verzí má být nižší o deci - spadla tedy na 7,6 litru/100 km. Maximální rychlost silnějšího Mondea vzrostla nepatrně z 246 na 250 km/h a čas potřebný k akceleraci se zkrátil ze 7,5 na 7,3 sekundy. Ke změnám podobného rozsahu došlo také u slabšího dvoulitru a lepší hodnoty Ford uvádí napříč všemi karosářskými variantami.
Nejsilnější Mondeo bude opět k mání s manuální převodovkou, kterou Ford vyřadil společně s pětiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva