Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford kategoricky odmítl, že by chystal Fiestu RS. Jaké ostré modely tedy čekat?
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál rázně odmítl veškeré spekulace naznačující příchod ostrého hatchbacku s 250 koňmi a příznivou cenou. Budoucí modely RS navíc nadále tají.
Divize Ford Performance v loňském roce oznámila, že do konce dekády máme čekat hned dvanáct vozů s již ikonickou dvojicí písmen „RS“ ve znaku. Jelikož přitom nový Focus RS byl v ten moment na světě, jevila se jako další nejpravděpodobnější kandidát na tovární tuning Fiesta. Ta ostatně již existuje ve verzi ST, načež by přechod na ještě ostřejší provedení nemusel být tak náročný, navíc by měl svou logiku. Jak se ovšem nyní ukazuje, minimálně v nejbližší době zůstane takový model pouze snem petrolheadů.
Jay Ward, šéf produktové komunikace divize Ford of Europe, totiž uvedl, že automobilka momentálně takovou variantu nevyvíjí. „Můžeme kategoricky popřít, že bychom v současné době na Fiestě RS pracovali. Odkud se dané spekulace vzaly, to nikdo neví, my je ovšem nevypustili. Naprosto ovšem chápu nadšení pro takový model - tím myslím, nebyl by skvělý? - nicméně právě teď se nic takového neděje.“
Pokud jste tedy doufali v příchod modelu, který by nějakých 250 koní spojil s příznivou cenou, pak zjevně budete muset na návštěvu showroomu modrého oválu zapomenout. A když navíc do kontextu dosadíme slova Davea Pericaka, šéfa divize Ford Performance, podle nějž vývoj jakéhokoliv vozu RS vyžaduje plné nasazení, je zjevné, že od příchodu ostré Fiesty jsme minimálně tři roky vzdáleni.
Tím se nám ovšem otevírá nové kolo spekulací, neboť ani Ward, ani Pericak prozatím nezmínili, jaké modely RS můžeme v příštích letech očekávat. Dá se ovšem předpokládat, že divize Ford Performance musí aktuálně pracovat hned na několika vozech najednou, aby šibeniční termín splnila. Odhalení dalšího ostrého modelu bychom se tedy mohli dočkat již letos či nejpozději napřesrok.






Ford Fiesta RS se již ukázal na celé řadě neoficiálních ilustrací, do sériové výroby ale prozatím nemíří
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 8 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejčtenější články
Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva