Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford kategoricky odmítl, že by chystal Fiestu RS. Jaké ostré modely tedy čekat?
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál rázně odmítl veškeré spekulace naznačující příchod ostrého hatchbacku s 250 koňmi a příznivou cenou. Budoucí modely RS navíc nadále tají.
Divize Ford Performance v loňském roce oznámila, že do konce dekády máme čekat hned dvanáct vozů s již ikonickou dvojicí písmen „RS“ ve znaku. Jelikož přitom nový Focus RS byl v ten moment na světě, jevila se jako další nejpravděpodobnější kandidát na tovární tuning Fiesta. Ta ostatně již existuje ve verzi ST, načež by přechod na ještě ostřejší provedení nemusel být tak náročný, navíc by měl svou logiku. Jak se ovšem nyní ukazuje, minimálně v nejbližší době zůstane takový model pouze snem petrolheadů.
Jay Ward, šéf produktové komunikace divize Ford of Europe, totiž uvedl, že automobilka momentálně takovou variantu nevyvíjí. „Můžeme kategoricky popřít, že bychom v současné době na Fiestě RS pracovali. Odkud se dané spekulace vzaly, to nikdo neví, my je ovšem nevypustili. Naprosto ovšem chápu nadšení pro takový model - tím myslím, nebyl by skvělý? - nicméně právě teď se nic takového neděje.“
Pokud jste tedy doufali v příchod modelu, který by nějakých 250 koní spojil s příznivou cenou, pak zjevně budete muset na návštěvu showroomu modrého oválu zapomenout. A když navíc do kontextu dosadíme slova Davea Pericaka, šéfa divize Ford Performance, podle nějž vývoj jakéhokoliv vozu RS vyžaduje plné nasazení, je zjevné, že od příchodu ostré Fiesty jsme minimálně tři roky vzdáleni.
Tím se nám ovšem otevírá nové kolo spekulací, neboť ani Ward, ani Pericak prozatím nezmínili, jaké modely RS můžeme v příštích letech očekávat. Dá se ovšem předpokládat, že divize Ford Performance musí aktuálně pracovat hned na několika vozech najednou, aby šibeniční termín splnila. Odhalení dalšího ostrého modelu bychom se tedy mohli dočkat již letos či nejpozději napřesrok.
Ford Fiesta RS se již ukázal na celé řadě neoficiálních ilustrací, do sériové výroby ale prozatím nemíří
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 57 minutami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva