Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS třetí generace? Možná ani žádný nebude
24.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také se ptáte, co znamenají poslední kroky Fordu pro budoucnost Focusu RS? I nejnovější prohlášení zástupce automobilky naznačuje, že žádný také být nemusí.
Zvláštní věci se v posledních týdnech dějí okolo budoucnosti nejrespektovanějšího sportovního modelu evropské divize Fordu. Ano, mluvíme o modelu Focus RS, který nás i ve své druhé generaci kdysi velmi zaujal, teď se ale žádný nedělá. Současný, v pořadí už třetí Focus se totiž zatím vyrábí jen v dosti umírněných verzích a vrcholem nabídky se brzy stane „pouze” varianta ST.
To není nic až tak zvláštního, neboť eReSo se do nabídky obvykle propracovalo až v posledních letech výroby, přesto se už všichni nadšení řidiči ptají, kdy a v jaké podobě se tohoto modelu dočkáme. Odpověď ale může znít až překvapivě jednoduše: nikdy a nijak.
Že s ohledem na úspěchy, které Ford s tímto modelem sklidil, nedává smysl? To máte pravdu, v dnešní době ale spousta věcí nedává a přesto se dějí. Třeba BMW už pomalu nedělá motory, se kterými také sklidio spoustu úspěchů - řadové, atmosféricky plněné šestiválce. Nebyly totiž dostatečně „zelené” a podobná slova lze utrousit i na adresu Focusu RS. Tak proč by konec nemohl čekat i jej?
Že něco takového nelze vyloučit naznačuje celá řada událostí z poslední doby. Nedávno jeden ze zástupců Fordu prohlásil, že příchod vozu nabere zpoždění, neboť automobilka na jeho vývoj nemá čas. Jeho argumentace velký smysl nedávala a měli jsme to spíše za nenápadnou reklamu, ale možná jsme byli jen příliš velcí optimisté. O chvíli později totiž opustil řady Fordu Jost Capito a i když o důvodu můžeme jen spekulovat, mohlo jím být klidně také, že mu vedení firmy v zelených košilích nedávalo prostor dělat sportovní model tak, jak dává z technického hlediska smysl. To konec konců naznačuje i úmysl vyrábět litrový tříválec se 180 koňmi a použít jej právě ve sportovně laděném Focusu, což nelze označit za nic jiného než za bláznovství.
Nejnověji vyzpovídal britský Autocar na autosalonu v Pekingu Joe Hinrichse, viceprezidenta Fordu pro Asii a Tichomoří, který odmítl, že by hlad Číňanů po podobně laděných autech jako je Focus RS měl automaticky vést k budoucímu návratu tohoto modelu. Prý je něco podobného stále příliš vzdálenou budoucností a zatím o tom nelze hovořit. S odkazem na to, že rozhodne poptávka, sice něco podobného nevyloučil, jde ale už o několikáté vyhýbavé vyjádření vysoce postaveného zástupce automobilky, které nevěstí nic dobrého. Ostatně, podobně si věc vysvětlují i britští kolegové.
Z výše zmíněných událostí sice nelze vyvodit, že by Ford poslal Focus RS k ledu, s jistotou ale můžeme říci, že s ním zatím do budoucna nepočítá, natož aby pracoval na jeho vývoji. To by se k celé věci jistě stavěl jinak. Jestli vývoj vůbec může nabrat lepší směr a co může vést k tomu, aby padlo rozhodnutí o tom vrátit RS na trh, o tom můžeme v tuto chvíli jen spekulovat.
Spekulativní ilustrace podoby budoucího Focusu RS mohou zůstat jen zbožným přáním
Druhá generace eReSa je i dnes tím nejlepším, co můžete mezi kompaktními hot hatchi pořídit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva