Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS třetí generace? Možná ani žádný nebude
24.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také se ptáte, co znamenají poslední kroky Fordu pro budoucnost Focusu RS? I nejnovější prohlášení zástupce automobilky naznačuje, že žádný také být nemusí.
Zvláštní věci se v posledních týdnech dějí okolo budoucnosti nejrespektovanějšího sportovního modelu evropské divize Fordu. Ano, mluvíme o modelu Focus RS, který nás i ve své druhé generaci kdysi velmi zaujal, teď se ale žádný nedělá. Současný, v pořadí už třetí Focus se totiž zatím vyrábí jen v dosti umírněných verzích a vrcholem nabídky se brzy stane „pouze” varianta ST.
To není nic až tak zvláštního, neboť eReSo se do nabídky obvykle propracovalo až v posledních letech výroby, přesto se už všichni nadšení řidiči ptají, kdy a v jaké podobě se tohoto modelu dočkáme. Odpověď ale může znít až překvapivě jednoduše: nikdy a nijak.
Že s ohledem na úspěchy, které Ford s tímto modelem sklidil, nedává smysl? To máte pravdu, v dnešní době ale spousta věcí nedává a přesto se dějí. Třeba BMW už pomalu nedělá motory, se kterými také sklidio spoustu úspěchů - řadové, atmosféricky plněné šestiválce. Nebyly totiž dostatečně „zelené” a podobná slova lze utrousit i na adresu Focusu RS. Tak proč by konec nemohl čekat i jej?
Že něco takového nelze vyloučit naznačuje celá řada událostí z poslední doby. Nedávno jeden ze zástupců Fordu prohlásil, že příchod vozu nabere zpoždění, neboť automobilka na jeho vývoj nemá čas. Jeho argumentace velký smysl nedávala a měli jsme to spíše za nenápadnou reklamu, ale možná jsme byli jen příliš velcí optimisté. O chvíli později totiž opustil řady Fordu Jost Capito a i když o důvodu můžeme jen spekulovat, mohlo jím být klidně také, že mu vedení firmy v zelených košilích nedávalo prostor dělat sportovní model tak, jak dává z technického hlediska smysl. To konec konců naznačuje i úmysl vyrábět litrový tříválec se 180 koňmi a použít jej právě ve sportovně laděném Focusu, což nelze označit za nic jiného než za bláznovství.
Nejnověji vyzpovídal britský Autocar na autosalonu v Pekingu Joe Hinrichse, viceprezidenta Fordu pro Asii a Tichomoří, který odmítl, že by hlad Číňanů po podobně laděných autech jako je Focus RS měl automaticky vést k budoucímu návratu tohoto modelu. Prý je něco podobného stále příliš vzdálenou budoucností a zatím o tom nelze hovořit. S odkazem na to, že rozhodne poptávka, sice něco podobného nevyloučil, jde ale už o několikáté vyhýbavé vyjádření vysoce postaveného zástupce automobilky, které nevěstí nic dobrého. Ostatně, podobně si věc vysvětlují i britští kolegové.
Z výše zmíněných událostí sice nelze vyvodit, že by Ford poslal Focus RS k ledu, s jistotou ale můžeme říci, že s ním zatím do budoucna nepočítá, natož aby pracoval na jeho vývoji. To by se k celé věci jistě stavěl jinak. Jestli vývoj vůbec může nabrat lepší směr a co může vést k tomu, aby padlo rozhodnutí o tom vrátit RS na trh, o tom můžeme v tuto chvíli jen spekulovat.


Spekulativní ilustrace podoby budoucího Focusu RS mohou zůstat jen zbožným přáním
Druhá generace eReSa je i dnes tím nejlepším, co můžete mezi kompaktními hot hatchi pořídit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan