Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS: nová generace za tři roky jako hybridní čtyřkolka
23.7.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Focus RS od Fordu platí za pravověrný hot hatch. V době automatů, elektronických diferenciálů a nevypínatelných stabilizačních systémů nabízí poctivou techniku a minimum obtěžující elektroniky. Jak dlouho ještě? Zdá se, že ne příliš...
Současný Focus RS, jehož podrobný test z pera kolegy Krafta vám nabídneme začátkem příštího týdne, je nekompromisním sportovním náčiním vysokých kvalit. Vděčí za to mimo jiné své orientaci na technickou stránku věci a stále vysokém zapojení řidiče do řízení samotného auta.
Neříkáme, že nový Focus RS takový nebude, ale podle aktuálně dostupných informací bude minimálně úplně jiný. Již dříve prosakovaly na veřejnost informace o tom, že novinku nemine hybridní pohon, nyní se to zdá být hotovou věcí. Místo předního pohonu skrze samosvorný diferenciál Quaife bude mít nový generace pohon všech kol, zadní osu přitom bude mít na starosti pouze elektromotor.
Místo pětiválcového turba o objemu 2,5 litru najde pod kapotou místo jen dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, jež je dnes vyráběn s výkonem nejvýše 240 koní. Dá se očekávat, že pod kapotou „eresa” bude výkonnější, nutně ale být nemusí, to pokud se vzadu usídlí dostatečně silný elektromotor.
Toto řešení pohonu všech kol již nějaký ten pátek nabízí Lexus v hybridním RX a nefunguje vůbec špatně. Má ale jednu nevýhodu - jakmile vám dojdou baterky, máte k dispozici jen pohon předních kol a značně nižší celkový výkon. A to se současnému RS nestane...
Uvidíme, jakou realitu ukáže budoucnost. Nové RS je v tuto chvíli ve vývoji a představit by se mělo v roce 2012 nebo 2013.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva