Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování
8.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdálo se být skoro jistým, že druhá generace Fordu Focus RS bude zároveň tou poslední. Jeden z činovníků Fordu ale minulý týden prozradil, že automobilka již pilně pracuje na generaci třetí. A ta bude zase rychlejší než všechny předchozí.
Třetí generace Fordu Focus se již nějaký ten pátek prodává i na českém trhu, o čemž svědčí i náš jarní test Focusu III 1,6 Ti-VCT. Víme též, že Ford chystá verzi ST, jejíž produkční provedení se již jistojistě představí ve Frankfurtu. To jsou samé jednoznačné zprávy, budoucnost varianty RS ale dosud zahaloval opar nejasností. Zvěsti o tom, že žádný další Focus RS s ohledem na evropské regulace spotřeby paliva nebude, se ale nakonec neukázaly být pravdivými.
Gunnar Herrmann, jeden ze šéfů Fordu, který má na starosti malá auta (což je z amerického pohledu i Focus), totiž v rozhovoru pro australský magazín Drive potvrdil, že třetí inkarnace Focusu RS již je ve vývoji. Zmínil též, že vůz přijde s ještě vyšším výkonem než dosavadní provedení, a to přesto, že si ponechá pouze pohon předních kol. Podle Herrmanna se toto řešení osvědčilo i u posílených verzí FRS s výkonem 345 koní a Ford prý bez větších problémů zkoušel i prototypy s výkonem 380 koní.
Faktem je, že Fordovo řešení přední nápravy s obchodním označením RevoKnuckle se i v našem testu ukázalo být pro práci s tak vysokým výkonem na přední ose prakticky bezproblémovým a ani větší porce výkonu by mu neměla činit potíže. Nové RS navíc mělo být lehčí, což by komplikae s přenosem výkonu na silnici srze přední osud mělo dále eliminovat.
Motorem vozu by měl být dvoulitrový čtyřválec, který použije varianta ST. Po úpravách by ale měl dávat výkon okolo 350 koní, tedy o dalších 100 více, než kolik bude mít k dispozici „estéčko”. Jak bude takhle nadopovaná malorážka fungovat si zatím netroufáme odhadovat, po zkušenostech s BMW 1 M Coupe si ale neděláme iluze. Však půjde o ještě 10 koní vvšší výkon dolovaný z motoru o třetinu menším objemu...
Zatímco na tuto otázku nám odpoví až čas, již nyní můžeme vyvrátit dřívější spekulace o tom, že by se nový Focsu RS měl stát hybridní čtyřkolkou. Herrmann označil tyto informace za zcela nepodložené.
Pokud vše půjde podle plánu, měli bychom se nového „eresa” od FOrdu dočkat buď v roce 2013 nebo 2014. Těšit se tedy budeme moci ještě dlouho...






Dosavadní Focus RS v našem loňském testu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
