Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS měl namále, uspokojivý nebyl běžný jízdní režim, brzdy ani výfuk (videa)
24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hot hatch modrého oválu strávil ve vývoji dva a půl roku. První schvalovací proces ale nedopadl dobře, produktový šéf Raj Nair měl mnohé výhrady.
Každá cesta má svůj počátek i konec. Platí to také o vývoji třetí generace Fordu Focus RS, který zabral dva a půl roku a který modrý ovál zmapoval sérií osmi videoepizod. My jsme si dosud mohli představit šest z nich, nyní tak nastal čas na absolutní finiš.
Ten byl, jak se nyní ukazuje, v ohrožení, neboť produktový šéf automobilky Raj Nair nebyl při prvním pokusu o schválení vozu spokojen hned se třemi záležitostmi. V prvé řadě se Focus RS choval neuspokojivě ve výchozím jízdním režimu, ve druhé nenabízel dostatečnou odezvu brzdového pedálu. Kromě toho lze pak zmínit rovněž nesnáze se zvukovým doprovodem.
Povedlo se nakonec vše vyřešit? Samozřejmě že ano, Ford by nás ostatně nekonfrontoval s pohádkou, která by měla špatný konec. Na druhý pokus, jak můžete shlédnout v závěrečné epizodě, Nair dal vozu oficiální požehnání, pročež nedojde ke zpoždění výroby. Nový Focus RS tedy bude skutečně k dispozici na jaře příštího roku, jak si ostatně modrý ovál naplánoval. Již delší dobu je přitom známa i česká cena, která startuje na částce 915 900 Kč.
Za tyto peníze dostanete v prvé řadě 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, který všechna čtyři kola zásobuje 350 koňmi a 440 Nm točivého momentu (při využití funkce OverBoost bude po dobu 15 sekund k dispozici dokonce 470 Nm). S dostupným výkonem pak hot hatch modrého oválu pokoří stovku za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Na příplatkových 19palcových kovaných kolech ale má být RS ještě rychlejší.
Kromě tohoto provedení automobilka zvažuje ještě ostřejší variantu, která by do vínku dostala nejen vyšší výkon, ale zároveň nižší hmotnost. Jelikož i s ohledem na cenu nebyla na standardní provedení aplikována žádná zvláštní dieta, potenciál je tu nemalý. Jak ale vše dopadne, na to si budeme muset počkat. Nyní vás tak můžeme odkázat jen na ony poslední dvě epizody, které na rozdíl od těch předchozích nejsou nudné.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 3 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 5 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 6 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 7 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva