Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS měl namále, uspokojivý nebyl běžný jízdní režim, brzdy ani výfuk (videa)
24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hot hatch modrého oválu strávil ve vývoji dva a půl roku. První schvalovací proces ale nedopadl dobře, produktový šéf Raj Nair měl mnohé výhrady.
Každá cesta má svůj počátek i konec. Platí to také o vývoji třetí generace Fordu Focus RS, který zabral dva a půl roku a který modrý ovál zmapoval sérií osmi videoepizod. My jsme si dosud mohli představit šest z nich, nyní tak nastal čas na absolutní finiš.
Ten byl, jak se nyní ukazuje, v ohrožení, neboť produktový šéf automobilky Raj Nair nebyl při prvním pokusu o schválení vozu spokojen hned se třemi záležitostmi. V prvé řadě se Focus RS choval neuspokojivě ve výchozím jízdním režimu, ve druhé nenabízel dostatečnou odezvu brzdového pedálu. Kromě toho lze pak zmínit rovněž nesnáze se zvukovým doprovodem.
Povedlo se nakonec vše vyřešit? Samozřejmě že ano, Ford by nás ostatně nekonfrontoval s pohádkou, která by měla špatný konec. Na druhý pokus, jak můžete shlédnout v závěrečné epizodě, Nair dal vozu oficiální požehnání, pročež nedojde ke zpoždění výroby. Nový Focus RS tedy bude skutečně k dispozici na jaře příštího roku, jak si ostatně modrý ovál naplánoval. Již delší dobu je přitom známa i česká cena, která startuje na částce 915 900 Kč.
Za tyto peníze dostanete v prvé řadě 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, který všechna čtyři kola zásobuje 350 koňmi a 440 Nm točivého momentu (při využití funkce OverBoost bude po dobu 15 sekund k dispozici dokonce 470 Nm). S dostupným výkonem pak hot hatch modrého oválu pokoří stovku za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Na příplatkových 19palcových kovaných kolech ale má být RS ještě rychlejší.
Kromě tohoto provedení automobilka zvažuje ještě ostřejší variantu, která by do vínku dostala nejen vyšší výkon, ale zároveň nižší hmotnost. Jelikož i s ohledem na cenu nebyla na standardní provedení aplikována žádná zvláštní dieta, potenciál je tu nemalý. Jak ale vše dopadne, na to si budeme muset počkat. Nyní vás tak můžeme odkázat jen na ony poslední dvě epizody, které na rozdíl od těch předchozích nejsou nudné.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před hodinouUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před hodinouBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 2 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 3 hodinamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 5 hodinamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva