Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu
7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Že se auta prodávaná v Evropě musí přizpůsobovat hloupým normám, nejlépe dokumentuje dvojí metr Fordu na „ekologický” Focus.
Víte jaký je rozdíl mezi „zeleným“ Focusem v Evropě a Spojených státech? Přestože jsou to v podstatě ta samá auta, Ford v zámoří dostal na rok 2012 nový atmosférický čtyřválec s objemem 2,0 litru, výkonem 160 koní při 6 500 otáčkách a maximálním točivým momentem necelých 200 newtonmetrů. Můžete ho mít se šeststupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo pětistupňovým manuálem a podle typu karoserie a řazení má podle tamní metodiky průměrnou spotřebu od 7,1 do 7,8 l/100 km. To nejsou špatné vyhlídky.
Evropský Focus se na oplátku představí ve Frankfurtu s litrovým tříválcem o objemu 1,0 l, kterému bude pomáhat turbodmychadlo. Tato jednotka byla poprvé potvrzena pro B-Max, ale Ford se rozhodl v rámci souboje s Volkswagenem Golf 1,2 TSI o nejmenší agregát v nižší střední třídy strhnout sporné vítězství na svou stranu. Půjde o náhradu atmosférické šestnáctistovky Duratec se 105 koni, proto můžeme očekávat výkony někde od 100 do 110 koní.
Mohlo by se zdát, že jde o adekvátní náhradu. Ford usiluje nejen o snížení udávané průměrné spotřeby, ale rovněž vychází z předpokladu, že u tak malého motoru je tříválec výhodnější volbou z pohledu menšího počtu součástek (tudíž i výrobní ceny), nižší hmotnosti (a lepšího rozložení hmotnosti auta) a poměru objemu válců k povrchu spalovacího prostoru (nižší tepelné i třecí ztráty). Toto řešení opravdu vede ke zvýšení účinnosti a tím k nižší spotřebě, ale to platí pouze pro ustálené jízdní režimy. A my bychom neměli zapomínat, v jak velkém voze má litrový tříválec pracovat, což znamená, že průměrné zatížení motoru bude bezpochyby výrazně vyšší než u agregátu s větším objemem. Normovanému cyklu EU to ale rozhodně vyhovovat bude, všechno ostatní je na koleji číslo dvě.
Ke srovnání těchto dvou aut na běžných silnicích oficiálně nikdy nedojde, o to se Ford určitě postará, ale udělat to, by bylo rozhodně zajímavé. Ne že by to mohlo nějakým způsobem změnit myšlení konkrétního podvýboru EU, ale měli bychom jasný důkaz, jak to s tím downsizingem v poměru ke spotřebě ve skutečném světě doopravdy je. Troufnete si určit vítěze? Já tip mám.










Označení Econetic má být vyhrazeno pro úsporný Focus s dieselem 1,6 TDCi a benzínový 1,6 Ecoboost. Hádat jméno téhož vozu s tříválcem raději nebudeme.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 06:28 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie