Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není
16.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford uvedl i na český trh Focus poháněný přeplňovaným litrovým tříválcem. K mání je zatím jen silnější verze za ceny blízké 400 tisícům Kč.
Dokončení vývoje již dříve avizovaného litrového tříválce 1,0 EcoBoost Ford oznámil loni v červnu a už v té době jsme spekulovali, jaké všechny modely jím obdaří. Jisté v tu chvíli bylo, že je šit na míru chystanému B-Maxu a spoleh byl i na to, že se objeví v technicky spřízněné Fiestě. Ale jestli si automobilka troufne nasadit tříválcový motor do většího Focusu, což si do té doby v rámci nižší střední třídy nikdo netrufl, bylo otázkou. My jsme ale věřili tomu, že ano.
A nemýlili jsme se. Již o pár měsíců později Ford na autosalonu ve Frankfurtu oficiálně představil Focus 1,0 EcoBoost a žádný jiný produkční model jím dodnes neosadil. V odkazovaném článku jsme vám o něm řekli všechno, co jsme tehdy mohli - zejména to, že bude k mání ve dvou výkonových variantách se 100 a 120 koňmi - konkrétní technické detaily i dostupnost vozu ale byly neznámou. Teď tříválcový Focus dorazil i k nám, a tak víme vše podstatné.
Předně je třeba říci, že k mání je u nás zatím jen v silnějším provedení výlučně v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Je nakonec o něco silnější než Ford avizoval ve Frankfurtu - disponuje výkonem 92 kW (125 koní) při zatím neudaných otáčkách, maximum točivého momentu činí 170 Nm v rozmezí 1 750 a 4 500 ot./min. Již z těchto parametrů je zřejmé, jaký že motor to v nabídce nahradí - agregát 1,6 Duratec Ti-VCT má ve své nejvyšší specifikaci na chlup stejný výkon a i když zatím zůstává souběžně v prodeji, už od loňska víme, že to má u Fordu spočítané.
A jak s novým motorem Focus jezdí? Podle údajů výrobce zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy a dosáhne rychlosti 193 km/h. Je tedy paradoxně pomalejší než 1,6 Ti-VCT (- 3 km/h, + 0,4 sekundy), což bychom nikdy nečekali, že Ford dovolí. Ale stalo se to. Zajímavé také je, že vůz je o 3 kg těžší, přitom jedním z kladů downsizingu by mělo být snížení zatížení přední nápravy i hmotnosti vozu jako takového. To se tedy pro změnu nestalo. Předností ale samozřejmě má být kombinovaná spotřeba paliva, jenž má být naopak o 0,9 l/100 km nižší a činit tak rovných 5 litrů benzinu. Mimo město si má novinka vystačit se 4,2 l/100 km, ve městě pak s 6,3 l/100 km.
Vůz je k mání se všemi typy karoserie a jeho ceny začínají ve výbavě Trend na 463 990 Kč pro hatchback, 488 990 Kč pro sedan a 497 990 Kč pro kombi. Ford má ale vždy v záloze i akční ceník (je to taková věčná akce...), ve kterém svítí cifry 377 990 Kč, 402 990 Kč a 407 990 Kč. Kompletní aktuální ceník si můžete stáhnout ze stránek Fordu (PDF, 1 010 kB).
Pokud jste tedy doufali, že by tříválec mohl být něčím levným, nestalo se, model 1,0 EcoBoost je vždy o 10 000 Kč dražší než 1,6 Ti-VCT. K tomu je s ním vůz pomalejší, o něco těžší a je velkou otázkou, jak na tom bude s kultivovaností, zvukovým projevem a ovladatelností. To všechno uvidíme, až budeme moci vůz sami poznat, na papíře ale zatím litrový EcoBoost jako čisté „win-win” nevypadá.
Tip: Přečtěte si náš poslední test Fordu Focus ve verzi 2,0 TDCi Powershift.



Takto se Ford 1,0 EcoBoost představil na frankfurtském autosalonu, řezy samotným motorem pocházejí z nedávného představení modelu EcoSport
Focus kombi v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan