Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus 1,0 Ecoboost Superchips: tři válce s chipem
2.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Přeplňované motory jsou tuningovými firmami přitahovány jako mouchy lejnem, a tak bylo pouze otázkou času, kdy se objeví také u litrového Ecoboostu.
Přeplňovaný tříválec Fordu 1,0 Ecoboost se 125 koňskými silami bychom mohli (společně s dvouválcem TwinAir od Fiatu) bez nadsázky nazvat dosavadním vrcholem downsizingu a továrního ladění maloobjemových, sériových motorů.
Litrovým výkonem přes 125 koní se donedávna skutečně chlubily jen sportovní vozy a bude proto zajímavé z dlouhodobého hlediska sledovat, jak se Ford vypořádal se spolehlivostí a životností své nové chlouby. Třeba 1,2 TSI je pro Volkswagen nepříjemný příkladem, že ne vždycky se to stoprocentně podaří.
Stejně pozoruhodné bude sledovat, co si s motorem 1,0 Ecoboost dovolí udělat tuningová scéna, třeba proto, že už sériové provedení se zdá být svými parametry hodně našponované. Jako první (další firmy jsme zatím nezaregistrovali) se ozvala britská společnosti Superchips. Ta přeprogramovala řídicí jednotku agregátu, což je ze 125 koní a 170 newtonmetrů posunulo na 147 koní při 6 160 ot./min a 226 newtonmetrů při 2 656 ot./min.
Britská tuningová firma změnu času akcelerace na stovku, ani maximální dosažitelné rychlosti upraveného a naměřeného Focusu neuvádí. Tvrdí ovšem, že průměrná pětilitrová spotřeba se po jejich zásahu nezmění. Kolik za modifikaci Superchips požaduje? I s daní a instalací 455 liber, což dělá přibližně čtrnáct a půl tisíce.
Za necelých 15 tisíc korun britská firma Superchips „vyrobí” litrový Ecoobost o výkonu téměř 150 koní a můžete jej mít ve Focusu a brzy už i v C-Maxech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva