Ford dále přiblížil Drift Mode nového Focusu RS, nechá nás i nahlédnout do zákulisí (videa)

Modrý ovál chystá sérii osmi videoepizod, které budou mapovat vývoj a testování. Toho se účastnil i Ken Block, k němuž se můžete částečně přiblížit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford dále přiblížil Drift Mode nového Focusu RS, nechá nás i nahlédnout do zákulisí (videa)

24.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford dále přiblížil Drift Mode nového Focusu RS, nechá nás i nahlédnout do zákulisí (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modrý ovál chystá sérii osmi videoepizod, které budou mapovat vývoj a testování. Toho se účastnil i Ken Block, k němuž se můžete částečně přiblížit.

Nový Ford Focus RS se oficiálně představil již v březnu na autosalonu v Ženevě. Před nedávnem jsme se přitom k tomuto ostrému hatchbacku mohli hned dvakráte vrátit, neboť modrý ovál dal konečně do placu veškeré technické parametry. Víme tedy, že třetí generace dostane do vínku 350 koní, se kterými zdolá stovku za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Mimo to pozadu nezůstalo ani české zastoupení značky, které odhalilo tuzemskou cenu. Ta s ohledem na danou dynamiku rozhodně není závratná, neboť v showroomu necháte bez příplatků pouze 915 900 Kč.

Máme tu tedy opravdu slibný potenciál za nevelké peníze, dodat však musíme jeden smutný fakt - do prodeje novinka zamíří až na jaře příštího roku. Pokud tedy patříte mezi potenciální zájemce, je třeba se obrnit nemalou trpělivostí. Alespoň malou náplastí na dané utrpení by vám přitom mohla být série osmi epizod mapujících vývoj a testování, kterou bude Ford každým týdnem od 30. září zveřejňovat na svém kanálu na YouTube.

Na osvětlení funkčnosti systému Drift Mode ovšem čekat nemusíte, neboť pár slov o dané technologii můžeme z rukávu vysypat již nyní. Základem je přitom systém pohonu všech kol, za kterým stojí firma GKN Engineering. Ta nepočítala s klasickými diferenciály, ale místo toho osadila zadní nápravu dvěma pakety spojek. První se přitom stará o přenos až 70 procent výkonu dozadu, druhý pak redistribuuje výkon motoru mezi jednotlivá kola.

Trik spočívá v tom, že systém dokáže na jediné kolo přenést až 100 procent dozadu posílaného výkonu, přičemž v rámci průjezdu zatáčkou může u toho venkovního navýšit přenášený výkon a rychlost otáčení. A to ještě předtím, než vůbec zmáčknete příslušné tlačítko Drift. Po jeho aktivaci by míra ustřelení zádě měla přejít z relativně působivých smyků do stavu „Wow“.

GKN však i nadále pamatuje na vaši bezpečnost, pročež je činnost obou paketů spojek (zvaných Twinster) sladěna se systémy ABS a ESP. Díky tomu byste nikdy neměli přejít do „idiotského“ režimu, neboť podle modrého oválu prostě nejste Ken Block. Ten se přitom na vývoji nového Fordu Focus RS opravdu podílel, jak dokazují i videa přiložená níže...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.