Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford chce zvýšit prodeje aut o 50 procent během pěti let
10.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Snad každý výrobce aut touží po růstu svých prodejů nebo tržního podílu. Ambice Fordu jsou ale přece jen výjimečné, chtít při jeho velikosti vyrůst o polovinu během pouhých pěti let je velmi odvážné.
S relativně strohým prohlášením týkajícím se svých budoucích plánů přišel tento týden Ford. Stojí v něm mimo jiné věta: „Během pěti let Ford očekává nárůst prodejů o přibližně 50 procent na 8 milionů kusů - z 5,3 milionu jednotek v roce 2010.”
Takový záměr se vám při dnešním stavu nejvýznamnějších automobilových trhů (už ani ten čínský neroste stabilně dvouciferným tempem) může zdát velmi ambiciózním a nebudeme vám oponovat. Ford přesto nesdělil, jak by chtěl tak ohromného růstu během tak krátké doby dosáhnout. Ve zprávě stojí pouze několik konkrétnějších prohlášení hovořících o soustředění se na celosvětově prodávané modely, které budou zahrnovat jeden vůz střední třídy, jednu velkou dodávku a kompaktní pickup. Rozvojové trhy se pak mají dočkat levnějších provedení těchto vozů s cenou sníženou v přepočtu o 1 až 2 tisíce dolarů. Dále už je řeč pouze o snaze zaplatit zbytek svých dluhů a vše doplňuje několik zcela obecných prohlášení.
Vzhledem k tomu, že citovaný text je určen primárně pro akcionáře Fordu, může být naše překvapení dáno jen neznalostí amerických podmínek, kde je možná přehání v těchto souvislostech běžné. Ostatně s podobně fantaskními vizemi přišla nedávno při podobné příležitosti konkurenční Tesla. Ale možné je v tuto chvíli všechno, za pět let si povíme, jak to s vizemi Fordu dopadlo...






S růstem by měl Fordu pomoci i nový „globální” Focus, který jsme vám nedávno představili v podobném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07