Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford C-Max a Grand C-Max 1,0 Ecoboost: je libo tříválcové MPV?
21.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Ford je přesvědčen, že budoucnost většiny jeho evropských modelů do velikosti nižší střední třídy stojí na jediném třívalci. Nově se objeví v C-Maxu.
Rozhodnutí Fordu pustit se do výroby litrového motoru s turbodmychadlem je asi logickým vyústěním evoluce automobilů, která alespoň v Evropě už pár let nestojí na skutečné poptávce, ale politické objednávce postavené kolem hysterie z oxidu uhličitého. Zkrátka downsizing je realitou, stál také u zrodu motoru 1,0 Ecoboost a když už existuje, je nasnadě, že modrý ovál udělá vše proto, aby ho udal všemi možnými směry.
Nově proto oznámil, že se litrový tříválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, který letos získal titul motor roku, objeví také v obou kompaktních vanech C-Max a prodloužené verzi Grand C-Max, postavených na společných základech s Focusem. Pohonná jednotka objeví ve dvou výkonových variantách 100 a 125 koní a obě bude možné kombinovat se standardní krátkou i prodlouženou karosářskou verzí.
Ford slibuje průměrnou spotřebu jen 5,1, respektive 5,2 litru na sto kilometrů, přičemž první hodnota platí pro C-Max a druhá pro Grand. Tisková zpráva se akorát zapomněla zmínit, jestli tyto čísla platí pro silnější nebo slabší provedení. Prodej automobilka odstartuje ještě letos v říjnu, patrně bezprostředně po veřejném debutu na pařížském autosalonu a kromě nové pohonné jednotky C-Max dorazí s rozhraním SYNC montovaným třeba do do Fordu B-Max.
Podle Fordu mají třívalce jezdit za něco málo nad pět litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva