Ford 1,0 EcoBoost: vhodný do batohu i pod kapotu Mondea

Ford Američanům ukázal, jak je jeho přeplňovaný tříválec malý. Společně s jedním zaměstnancem jej transportoval letadlem, v příručním zavazadle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford 1,0 EcoBoost: vhodný do batohu i pod kapotu Mondea

18.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford 1,0 EcoBoost: vhodný do batohu i pod kapotu Mondea

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ford Američanům ukázal, jak je jeho přeplňovaný tříválec malý. Společně s jedním zaměstnancem jej transportoval letadlem, v příručním zavazadle.

Na jednolitrové tříválcové pohonné jednotce EcoBoost jsme doposud nenechali nitku suchou. A to navzdory, nebo spíše i díky zisku titulu Motor roku 2012. Jenže není divu, na oltář co největšímu papírovému pokles spotřeby paliva Ford obětoval zájmy koncového zákazníka. Místo kdysi řidičsky zaměřených vozů tak dnes můžete koupit ohromné Mondeo nebo vysloveně zpackaný Focus.

Vylepšit reputaci těchto aut použitím tříválcového motoru je pak zejména v případě Mondea značně bizarní krok. Jeho už tak nemalé spotřebě to těžko pomůže a v kopcích snad aby pasažéři vyskočili ven a začali tlačit. Skutečná spotřeba paliva při jiné než superdefensivní jízdě navíc bude jen jedním negativním parametrem tohoto motoru. Tím dalším budou provozní náklady z dlouhodobého hlediska - k dosažení výkonu pohybujícího se od 101 do 125 koní totiž Ford použil turbodmychadlo a spoustu dalších komponentů, které by motor s větším objemem vůbec nemusel. Že jejich životnost nebude věčná je nesporné a čím více jich je...

Jak přesně na tom nejmenší EcoBoost bude v tomto směru je zatím otázkou, neboť Ford tvůj litrový motor uvedl do provozu teprve v letošním roce, sám má zjevně jasno v tom, že tohle je jeho budoucnost. Pravidelně nám naznačuje, co všechno s ním má za lubem a nově jej přivezl ukázat i Američanům. Prezentace jeho „technologického zázraku“ se ale neodehrála jen tak, americká automobilka udělala událost už z jeho transportu.

Zaměstnanec Fordu Craig Daitch si totiž blok litrového motoru EcoBoost přibalil do příručního zavazadla při cestě letadlem. Nevíme, jak se na to tvářili zaměstnanci letiště, snahu zaujmout tímto způsobem v zemi favorizující velkoobjemové osmiválce ale za moc vhodnou nepovažujeme. Nebo vás snad v pozitivním smyslu fascinuje představa, že jedenapůltunový sedan rozměry sahající až na pomezí vyšší střední třídy bude pohánět motor, který si někdo jiný přibalí do kufru? Který musí využít zmíněného kvanta komponent, aby se vyrovnal jednodušším, objemnějším jednotkám? A to pro co? Pro lepší papírovou spotřebu se spoustou ztrát z uživatelského hlediska? Podle nás je to spíše dokonalý důkaz absurdity nápadu Fordu. Ale kdo chce kam...


Ford 1,0 EcoBoost: vhodný do batohu i pod kapotu Mondea - 1 - Ford EcoBoost goes to America 01Ford 1,0 EcoBoost: vhodný do batohu i pod kapotu Mondea - 2 - Ford EcoBoost goes to America 02Ford 1,0 EcoBoost: vhodný do batohu i pod kapotu Mondea - 3 - Ford EcoBoost goes to America 03
Takhle vypadá chytrý marketing podle Fordu - svůj tříválcový litrový motor EcoBoost se rozhodl uvést v Americe i tím, že jej přivezl „v batohu”. Něco podobného zaujmout jistě může, pozitivně ale jen těžko...

Zdroj: GreenCarReports

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.