Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford 1,0 EcoBoost: tři válce, jedno turbo
3.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fordu není downisizing cizí již nějaký ten pátek, a tak nepřekvapí, že jeho nejnovějším motorem je malé nedochůdče. Má jen tři válce a jeden litr, zato přeplňování turbodmychadlem.
Ford v posledních letech kráčí s davem a odepisuje jeden větší benzinový motor za druhým. Z perspektivních šestiválců kdysi udělal pětiválcová, později dokonce čtyřválcová turba. Dvoulitr a jedna-osmičky musely ustoupit přeplňované šestnáctistovce EcoBoost a i menší atmosférické motory o objemu 1,4 nebo 1,6 litru to dnes podle všeho mají spočítané. Automobilka totiž oznámila, že dokončila vývoj již dříve avizovaného litrového EcoBoostu.
Motor vyvinutý v technologickém centru Fordu v britském Duntonu se bude vyznačovat pouze litrovým objemem a použitím trojice válců. Chybět nebude ani přímý vstřik paliva do válců a dvojité, nezávislé proměnné časování ventilů Ti-VCT. Modrý ovál se tak vydal podobnou cestou jako Fiat se svým TwinAirem, jen to zatím nedotáhl tak daleko. Přesnější specifikace v tuto chvíli neznáme, viceprezident Fordu pro vývoj produktů Derrick Kuzak ale popsal jeho možnosti obvyklou formulkou: „Nový tříválec bude disponovat výkonem a točivým momentem stejným nebo větším jaký běžně nabízejí atmosféricky plněné motory s objemem 1,6 litru, nabídne ale nižší spotřebu paliva a nižší emise CO2.”
Škoda, že automobilky vždy tvrdí jen to, co motor získal navíc, o leccos totiž také při downsizingu přichází. V tomto případě bude vzhledem k eliminaci jednoho z válců kroků vzad hned několik. Ale když šijete podle bruselských šablon, reptat se nesluší.
Na další parametry nového motoru si musíme počkat, automobilka jej podrobně představí až na autosalonu ve Frankfurtu. Vzhledem k naznačenému ale můžeme očekávat výkon okolo 110 koní a nasazení motorů ve všech menších modelech značky. Jisté je, že se objeví pod kapotou modelů Ka a Fiesta, vlastní bude též chystanému Fordu B-Max. Zda jej „schytá” i Focus zatím není jisté, ale nedivili bychom se, kdyby se tak stalo.
Krom stručného představení nového motoru se Ford pochlubil i tím, že pracuje na nové osmistupňové automatické převodovce, kterou vyvíjí plně ve vlastní režii. O té nevíme už vůbec nic krom toho, že prý nabídne vůbec nejlepší reakce a hladkost změny převodů mezi převodovkami podobného typu. Na to jsme zvědavi...
Motor 1,0 EcoBoost se jistě objeví pod kapotou malého MPV B-Max
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva