Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford 1,0 Ecoboost: klíčový „benzin” Fordu na třech minutách videa
19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Možná to je pouhá paranoidní spekulace, ale vypadá to, jakoby budoucnost menších benzínových Fordů byla čistě tříválcová.
Když zvážíme možnost, že obyčejná benzínová atmosférická šestnáctistovka byla před nějakými deseti až patnácti lety jedním z nejdůležitějších motorů nižší střední třídy a ani dnes její význam není zanedbatelný, měl by mít Ford zatraceně dobrou náhradu, aby z toho nebyl vážný problém. Modrý ovál věří, že tím nástupcem se může stát litrový tříválec s turbodmychadlem.
Ford ovšem sází na litrovou „kartu“ v mnohem širším měřítku než jen v segmentu Golfu. Kromě Focusu a kompaktního vanu B-Max, kde má být aplikována přeplňovaná verze 1,0 Ecoboost, zde máme rovněž Fiestu.
Ta nyní vábí zákazníky velmi důležitým, levným zážehovým motorem o objemu 1,25 litru a výkonem od 60 do 82 koní (sílou nebo spotřebou jsou na tom samozřejmě mnohem lépe diesely nebo benzínový Duratec 1.6 Ti-VCT, na druhou stranu jsou ale také výrazně dražší). Právě tento jednoduchý čtyřválec musí do budoucna udělat místo atmosférické verzi tříválce o výkonu 80 koní a nebylo by překvapivé, kdyby se musel kvůli třeba stokoňové jednotce 1,0 Ecoboost časem poroučet také agregát 1,4 Duratec s výkonem 96 koní.
Jak možná tušíte, ještě nejsme u konce. Před necelým měsícem jsme psali, že Ford pracuje na litrovém Ecoboostu s výkonem až 180 koní, což by teoreticky mohla být silnější náhrada za atmosférický dvoulitr - v podstatě vymírající typ motoru.
Takto pohromadě to možná vypadá zvláště, ale skutečně se zdá, jakoby evropská divize americké automobilky Ford naplánovala benzínovou budoucnost svých vozů (od modelu Ka až po Focus) hlavně ve spojení s jediným tříválcem naladěným na příslušný výkon a chtěla vypustit většinu benzínových čtyřválců v objemu od 1,25 do 2,0 litru. Což by asi bylo docela odvážné rozhodnutí, ale ve světle výše uvedeného to tak opravdu působí.
Pokud máte chuť podívat se blíže na tento zázrak, tak Ford zveřejnil video, kde 1,0 Ecoboost v přeplňované verzi podrobně představuje. Typ s turbodmychadlem má dnes 100 až 125 koní, je vybavený přímým vstřikováním, rozvodem DOHC s čtyřmi ventily na válec a variabilním časováním a malým turbem schopným točit až 250 tisíc otáček. V nabídce výkonů by to tedy měl být pomyslný střed příštího tříválcového portfolia Fordu.
Zdroj: Youtube přes autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 5 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 8 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan